نارضایتی دانشجویان از روند ورود به سامانه دانشگاه آزاد

مجازیست–چند ماهی می‌شود ورود به سامانه آموزش‌یار دانشگاه آزاد منوط به دریافت کد از پیام رسان آی‌گپ شده و این موضوع انتقاد دانشجویان دانشگاه آزاد را به همراه داشته است؛ موضوعی که خود پیام رسان آیگپ پیش‌تر درباره آن گفته بود در اجرایی شدن آن تصمیمی نداشته و همه چیز به سیاست‌های خود دانشگاه آزاد برمی‌گردد. اما در روزهای اخیر سطح نارضایتی‌ها افزایش شدیدی داشته‌اند.

علی محمد کردنایج، مدیر ارتباطات آی گپ:

  • ما نقشی در این تصمیم که استفاده از آی گپ اجباری شود و دیگر امکان ارسال پیامک برای دانشجویان وجود نداشته باشد نداشتیم و این موضوع نیز مربوط به سیاست‌های دانشگاه آزاد بوده است.
  • سامانه آموزشیار این مجموعه آموزشی، آی گپ را به عنوان بستر خود انتخاب کرده است و ما با آنها وارد یک تفاهمنامه همکاری شدیم. پیش از این نیز برای انجام هرکاری در این سامانه، پیامکی برای دانشجویان ارسال می‌شد و حالا به جای این پیامک، این اتفاق در بستر آی گپ رخ می‌دهد. هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و بستر پیامک و یک اپلیکیشن که تغییر پیدا کرده به بستر آی گپ.
  •  APIهای آی گپ کاملا برخط هستند و به درستی در حال ارائه سرویس هستندو خود سامانه آموزشیار در آی گپ این موضوع را در اکانت رسمی خود در آی‌گپ عنوان کرده که به مشکلات فنی برخورد کرده‌اند.
  • گزارش‌های ما نشان می‌دهد که مشکلات ثبت نامی در امروز از بین رفته است و دانشجویان دیگر با این قبیل مشکلات روبرو نیستند.
  • امتیاز آی گپ در مارکت اندرویدی گوگل پلی از صبح امروز ناگهان ریزش داشته و در لحظه نوشتن این مطلب به امتیاز ۱.۶ رسیده است، این موضوع توسط دانشجویان ناراضی که در حین ثبت نام به مشکل خوردند رخ داده است و آنها طی کمپینی همدیگر را دعوت می‌کنند تا به این پیام رسان امتیاز کم بدهند.
  • این مساله نوعی بی‌مهری از سوی قشر فرهیخته دانشجو است و در این رویکرد زحمات چندساله تیم آی گپ نادیده گرفته شده است.
  • عصبانیت عزیزان را درک می‌کنیم اما اگر اشراف بر این موضوع داشته باشیم به این نکته پی‌ می‌بریم که مشکل از ما نیست. ما باید داده‌ای از آموزشیار دریافت کنیم که برای دانشجو بفرستیم. متاسفانه چون سیستم آموزشیار اختلال داشت ما داده‌ای دریافت نکردیم که برای دانشجو بفرستیم. اگر دانشیار با چند پیام رسان هم به صورت همزمان کار می‌کرد این اختلال در همه پیام‌رسان‌ها به وجود می‌آید و فقط مختص به ما نبود.
  • این نکته که آی‌گپ برای جذب کاربر با دانشگاه آزاد این همکاری را پیش برده را رد می‌کند و می‌گوید تعداد کاربران فعالی که به این پیام رسان اضافه شدند رقم قابل توجهی در برابر ده میلیون کاربر آی‌گپ که از پیش در این پیام رسان بودند و همچنان فعالیت دارند، نیست.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول