دلایل ریزش فالوور در اینستاگرام

مجازیست–دلایل ریزش فالوور اینستاگرام می‌تواند متعدد باشد. ریزش فالوور به معنای آن است که مخاطب و دنبال‌کننده اقدام به آنفالو کردن شما بکند. البته آنفالو شدن توسط دیگران می‌تواند طبیعی باشد، اما اگر حجم زیادی از مخاطبان اقدام به آنفالوو کردن اکانت شما بکنند، حتما دلیلی وجود دارد. احتمالا این موضوع را از اینستاگرامرها شنیده‌اید که می‌گویند: «ریزش فالوور داشتم.» یا «فالوورهایم ریزش کرده!»

علت ریزش فالوور در اینستاگرام

دلایل متعددی می‌تواند برای این موضوع وجود داشته باشد. اما اولین عاملی که باید به آن توجه کنید، خود شما هستید. وقتی تعداد زیادی از فالوورها ناگهان و یا به مرور شما را آنفالو می‌کنند، حتما چیزی مطابق میلشان پیش نمی‌رود. این مستقیما به محتوای شما مربوط است. در این مورد، لازم است مواردی را بدانید و به آن توجه نشان بدهید.

۱- روی یک موضوع واحد تمرکز ندارید

ماهیت صفحه اینستاگرامتان مشخص نیست. مخاطب نمی‌تواند متوجه شود شما دقیقا چه کاری می‌کنید. یا اینکه از هر دری حرف می‌زنید و همه چیز را به اشتراک می‌گذارید. می‌دانید که باید یک هدف واحد را در اینستاگرام دنبال کنید و دلیلی ندارد که از این شاخه به آن شاخه بپرید. تصاویر و محتوا باید با یکدیگر در ارتباط باشند.

۲- پست تبلیغاتی بیش از حد به اشتراک می‌گذارید

یکی از عوامل اساسی که در ریزش فالوور باید به آن توجه کنید، تبلیغات بیش از حد است. همیشه وقتی کسی نسبت به این موضوع شکایت می‌کند باید از او بپرسیم: آیا بیش از حد تبلیغ می‌کنی؟ درست است که اینستاگرام فضای مناسبی برای تبلیغات است، اما در انتشار آن‌ها باید وسواس و دقت به خرج بدهید. مخاطب برای اینکه تبلیغات ببیند شما را فالوو نکرده است. حتی توصیه می‌کنیم در انتشار این تبلیغات خلاقیت به خرج دهید که از فضای خشک و بی‌روح تبلیغات خارج شوید.

یکی دیگر از موارد آزاردهنده در تبلیغات، مرتبط نبودن تبلیغات با محتوای پیج است. اگر شما پیج فروش لباس دارید، چرا باید تبلیغ لوازم آشپزخانه کنید؟

۳- در انتشار محتوا نظم ندارید

ما همیشه روی این موضوع تاکید و تمرکز داریم. باید در انتشار محتوا منظم باشید. درست است که انتشار محتوا در اینستاگرام، نیازمند زمان است. شما باید زمان بگذارید، محتوای مدنظرتان را تولید کنید، بعد باید زمانی پیدا و آن را منتشر کنید.

اما چیزی که مخاطب مشاهده می‌کند، بی‌برنامگی و اهمیت قائل نبودن برای مخاطب است. وقتی بی‌برنامه اقدام به انتشار محتوا کنید، در فید اینستاگرام مخاطب نیستید، مخاطب شما را نمی‌بیند و به زودی شما را فراموش و آنفالوو می‌کند. انتشار محتوا در زمان نامناسب و بدون برنامه، یکی از دلایل ریزش فالوور در اینستاگرام است.

۴- محتوا و کپشن شما جذاب نیست

محتوا در اینستاگرام حرف اول را می‌زند. اگر محتوای خوبی به مخاطب ارائه ندهید، حتما شما را آنفالوو خواهد کرد. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید، کپشن‌های پست شماست. درست است که تمرکز اینستاگرام بر روی تصویر و ویدئو است. اما کپشن‌های شما بسیار مهم هستند. اگر کپشن‌های خلاقانه نداشته باشید و هرچیزی که می‌نویسید، تکراری باشد، این حس را به مخاطب می‌دهید که با یک اکانت معمولی طرف است.

۵- شادوبن شدید

ما قبلا در بلاگی مجزا درمورد اینکه «شادوبن اینستاگرام چیست؟» مطلبی برای شما منتشر کردیم. مطالعه آن خالی از لطف نیست. شادوبن شدن در اینستاگرام به معنای آن است که شما اقدام به تولید و انتشار محتوا می‌کنید اما مخاطب آن را نمی‌بیند. البته ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. مثل استفاده از ربات در اینستاگرام، استفاده از هشتگ‌های شکسته، ریپورت شدن‌های پی‌ در پی و…

۶- با فالوورهای خود تعامل ندارید

یکی از اساسی‌ترین مواردی که همیشه روی آن تاکید داریم، ارتباط با مخاطب است. یکی از دلایل ریزش فالوور اینستاگرام همین است که محتوا را منتشر و آن را رها می‌کنید. تعامل نداشتن با مخاطب به مثابه رها کردن محتواست! چون فالوورهای شما نظر خود را درمورد چیزی که با آن‌ها به اشتراک گذاشتید اعلام خواهند کرد و اگر آنجا نباشید که پاسخشان را بدهید، حتما شما را آنفالوو خواهند کرد.

۷- فالوور فیک خریده‌اید

اگر اقدام به خرید فالوور فیک کنید، مخاطب به زودی متوجه خواهد شد. چون مغایرت تعداد لایک و کامنت به وضوح مشخص است. همیشه پیشنهاد می‌کنیم که از این کار خودداری کنید. چون علاوه بر اینکه اینستاگرام با این رفتار مخالف است، مخاطب خود را هم از دست خواهید داد.

درنهایت:

در این پست سعی کردیم، دلایل ریزش فالوور در اینستاگرام را بررسی کنیم. همه این موارد را در نظر داشته باشید و بررسی‌شان کنید. به مرور آن‌ها را اعمال کنید و نتیجه آن را ببینید. همواره توجه داشته باشید که نباید همراه با موج‌هایی که در جامعه وجود دارند، همراه شوید. راه خودتان را بروید چون مجبور نیستید نسبت به همه چیز جامعه و اینستاگرام واکنش نشان دهید. هر رفتار شما می‌تواند مخالفت فالوورهایتان را در پی داشته باشد و این برای شما بد خواهد شد.

/نوین هاب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول