پلتفرم من، قوانین من

مجازیست–تیک تاک روز جمعه اعلام کرد که از این پس برخی از موارد تبلیغات در این شبکه اجتماعی ممنوع خواهد بود. بر اساس مقاله‌ای که در تاریخ ۸ ژوئیه (۱۷ تیر) توسط وب‌سایت اف‌تی ادوایزر (FT Adviser) منتشر شده است، محتوای مربوط به ارزهای دیجیتال هم در فهرست تبلیغات ممنوعه تیک تاک قرار گرفته است.

دستورالعمل‌های جدید این شبکه اجتماعی ویدئویی به طور مشخص کاربران را از پست کردن مطالب تبلیغاتی مربوط به محصولات مالی، از جمله ارزهای دیجیتال، منع کرده است و در اعمال این محدودیت‌ها کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوتی نخواهند داشت. در متن سیاست‌های بازاریابی محتوایی تیک تاک، تبلیغات هرگونه محصول یا خدمات مالی در سراسر جهان ممنوع اعلام شده است.

تیک تاک تأثیر قابل توجهی در افزایش محبوبیت دوج کوین در سال ۲۰۲۰ داشت. در آن زمان کاربران تیک تاک با انتشار ویدئوهایی تلاش می‌کردند تا افراد بیشتری را به خرید دوج کوین ترغیب کنند. شبکه‌های اجتماعی دیگر هم در ماه‌های اخیر میزبان گفتگوهای کاربران در رابطه با بازارهای مالی بودند.

مارتین بمفورد (Martin Bamford)، مدیر بخش آموزش مشتریان در شرکت سرمایه‌گذاری اینفورمد چویس (Informed Choice):

  • تفسیر من این است که تیک تاک می‌خواهد به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم تبلیغات محتوایی که با پیوندهای اشتراکی همراه است را متوقف کند. به‌عنوان مثال [تبلیغ برای] پیوستن به یک پلتفرم معاملاتی و دریافت سهام رایگان.

پیوندهای اشتراکی لینک‌های اینترنتی هستند که به یک آی‌دی (ID) یا حساب کاربری خاص مربوط می‌شوند. این لینک‌ها طوری طراحی شده‌اند که می‌توانند آمار مربوط به بازدیدها و یا افتتاح حساب‌هایی که از طریق آن لینک انجام شده است را محاسبه کنند.

  • حجم زیادی از این دست تبلیغات در تیک تاک دیده می‌شود که معمولاً از سوی افراد نا‌آگاهی است که می‌خواهند با دادن وعده ثروتمندشدن به دنبال‌کنندگان‌شان آنها را فریب دهند. در واقع این افراد از حساب‌هایی که از طریق پیوند اشتراکی‌شان ساخته می‌شود کسب درآمد می‌کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا محدودیت‌های جدید تیک تاک تمامی محتواهای مربوط به محصولات و خدمات مالی را در بر می‌گیرد و یا این‌که فقط مربوط به محتواهای تبلیغاتی است. گوگل که در سال ۲۰۱۸ تبلیغات مربوط به ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرده بود، اخیراً

بخشی از این محدودیت‌ها را برای برخی از سازمان‌ها لغو کرده است و در حال تهیه مقررات مشخصی برای تبلیغات خدمات مربوط به این حوزه است.

/ارز دیجیتال به نقل از کوین تلگراف/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول