هفتمین وزیر ارتباطات معرفی شد

مجازیست-همانطور که پیش‌بینی می‌شد رئیس جمهور، عیسی زارع‌پور، را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد؛ مجازیست در این پرونده مهم‌ترین سوابق و تحصیلات او را بررسی می‌کند.

زندگی شخصی

عیسی زارع‌پور، متولد ۱۳۵۸ در  اسلام آباد غرب استان کرمانشاه است؛ او دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی کام‍پیوتر- گرایش نرم افزار از دانشگاه صنعتی شریف است که دکتری خود را با درجه عالی در رشته علوم و مهندسی کامپیوتر – گرایش شبکه‌های رایانه‌ای از دانشگاه نیوساوت ولز کشور استرالیا (که یکی از ۵۰ دانشگاه برتر جهان) می‌باشد در سال ۱۳۹۴ دریافت کرد. همچنین او دو دوره‌ی پسا دکتری را به ترتیب در دانشگاه‌های نیوساوت ولز استرالیا و صنعتی شریف در سال‌های ۹۴ و ۹۵ با موفقیت گذارنده است و از سال ۱۳۹۶ عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران است.

مهم‌ترین سمت‌ها

۱۳۸۵ : رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد

۱۳۹۸: رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه

او همچنین مشاور چندین وزیر در دولت‌های نهم و دهم از جمله وزیر ارتباطات، وزیر بهداشت در حوزه آی تی، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، مجری طرح شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی با حکم معاون وقت علمی فناوری رییس جمهور، عضو کمیسیون ملی یونسکو، نماینده وزارت ارشاد، عضو کمیسیون فناوری دولت در دولت دهم را در کارنامه خود دارد.

دیدگاه‌ها و دستاوردها

عیسی زارع پور در سال ۸۹ به عنوان مدیر نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد؛ در زمان مسئولیت وی در این حوزه برای اولین بار بحث ساماندهی رسانه‌های دیجیتال در کشور اعم از نرم افزارها، بازی ها، سایت‌های اینترنتی مطرح شد و ساز و کار‌های نظارتی و حمایتی در مورد سایت‌های اینترنتی و بحث بنیان گذاری و مدیریت مرکز رسانه‌های دیجیتال مورد پیگیری قرار گرفت.

همچنین تارنمای پیوندها، به عنوان صفحه جایگزین برای سایت‌های فیلترشده، برای اولین‌بار در مدت مدیریت زارع‌پور بر مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، شکل گرفت؛ او در معرفی این صفحه می‌گوید: صفحه پیوندها، سایت‌های مفید را به مردم معرفی می‌کند و گرچه این صفحه در هنگام فیلترینگ به نمایش در می‌آید، اما بررسی‌ها نشان داده که بیش از ۳۰ درصد مراجعات به این صفحه بر اثر جست‌وجوی مردم برای یافتن سایت‌های مفید بوده است. این سایت هر لحظه به روز می‌شود و تاکنون حدود ۲ هزار لینک سایت‌های مفید در آن قرار گرفته است.

حضور زارع‌پور در مقام ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز با تحولاتی روبرو بود؛ او که پس از ۲سال و نیم تحصیل در خارج از کشور و کناره‌گیری پست‌های مدیریتی، جایگزین حمید شهریاری در این مرکز شد. حذف ارتباط کاغذی پلیس با قوه قضاییه و آنلاین شدن سامانه‌های خدماتی قوه قضاییه، از دستاوردهای مهم وی در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه است.

اخبار مربوط به عیسی زارع‌پور را می‌توانید اینجا دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول