عضو سابق، در راه برگشت به شورا

مجازیست-یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم، علیرضا شاه‌میرزایی است؛ مجازیست در این پرونده مهم‌ترین سوابق و تحصیلات او را بررسی می‌کند.

زندگی شخصی

علیرضا شاه‌میرزایی متولد سال ۱۳۵۴ و دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف در رشته کارشناسی نرم‌افزار و کارشی ارشد فلسفه علم در همان دانشگاه است. او در سال ۱۳۷۸ دوره عالی مدیریت تکنولوژی را در ایران راه‌اندازی کرد و خودش نیز در سال ۸۵ دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی در دانشگاه علامه طباطبایی بوده است.

مهم‌ترین سمت‌ها

۱۳۸۰: دبیر کارگروه ستاد ویژه فناوری نانو

۱۳۹۰: عضویت حقیقی در شورای عالی فضای مجازی با دستور رهبر انقلاب

۱۳۹۱:معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی

۱۳۹۲: مؤسس و رییس هیئت مدیره موسسه مجمع فعالان فضای مجازی فرا

۱۳۹۵: رییس و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه فناوری رسانه سروش

۱۳۹۷: رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع خلاق رضوی

دیدگاه‌ها و دستاوردها

شاه‌میرزایی ریاست شبکه تحلیل گران تکنولوژی را بر عهده داشت و با شروع فعالیت‌های نانو در کشور مسئولیت برنامه ترویج نانو را بر عهده گرفت. گفتگو با ایشــان علاوه بر مروری کوتاه بر ســیر تاریخی تدوین ســند راهبرد آینده و سیاست‌های توسعه نانو در ده سال گذشته، به مباحثی خاص درباره پارادایم‌های فکری سیاست توسعه فناوری حاکم بر مدیران مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و ستاد نانو پرداخته است.

مواضع و تحلیل‌های شاه‌میرزایی در مقام عضو شورای عالی فضای مجازی علیه کم‌کاری شورای عالی فضای مجازی و همچنین در تایید شبکه ملی اطلاعات، یکی از نقاط جنجالی حضور وی در عرصه مدیریت است.با توجه به اتمام دوره عضویت شاه‌میرزایی در شورای عالی فضای مجازی و عدم تمدید حکم وی، او هم‌اکنون در این شورا حضور ندارد و در صورتی که به مقام وزارت ارتباطات برسد می‌تواند دوباره به جلسات شورای عالی فضای مجازی باز گردد.

او همچنین به نمایندگی از شرکت سروش رسانه، در هیئت مدیره پیام‌رسان سروش نیز حضور داشته است.

شاهمیرزایی، هم‌اکنون در کنار مهدی صرامی،  معاون سابق مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد و لطف‌الله سیاهکلی، معاون سابق فضای مجازی سازمان صدا و سیما، در مجمع فعالان فضای مجازی فرا، به برگزاری همایش و آموزش به کاربران فضای مجازی می‌پردازد.

اخبار مربوط به علیرضا شاه‌میرزایی را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول