هک کلاب‌هاوس و افشای ۳٫۸ میلیارد شماره تلفن

مجازیست-مایک روف محقق امنیتی شرکت اینفوسک با ارسال پیام هایی در حساب توییتر خود مدعی شده که داده های یادشده شامل شماره های تلفن همراه، تلفن ثابت و شماره های شخصی و حرفه ای کاربران کلاب هاوس است و با توجه به اینکه اطلاعات فهرست تماس تمامی کاربران کلاب هاوس نیز به دست هکرها افتاده، مجموع شماره های هک شده و عرضه شده برای فروش در دارک وب یا بخش تاریک اینترنت که محل تجمع خلافکاران است، به ۳٫۸ میلیارد شماره می رسد.

قرار است این داده ها در یک مزایده خصوصی در تاریخ ۴ سپتامبر سال ۲۰۲۱ به فروش برسند. افراد علاقمند به شرکت در این مزایده باید در پست ارسالی در دارک وب یک نظر یا کامت بگذارند تا لینک شرکت در مزایده مذکور برای آنها ارسال شود.

کلاب هاوس یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی صوت محور است که کاربران با حضور در آن به صورت زنده با یکدیگر گفتگو می کنند، اما بحث های مطرح شده در آن ضبط نمی شود. کلاب هاوس از زمان راه اندازی در مارس ۲۰۲۰ تنها با دریافت دعوت نامه در دسترس بوده، اما از ۲۱ جولای یعنی چند روز قبل در دسترس عموم قرار گرفته است.

پیش از این در ماه آوریل نیز اطلاعات ۱٫۳ میلیون کاربر کلاب هاوس در دارک نت عرضه شده بود. از جمله این اطلاعات می توان به شناسه افراد، نام، نام کاربری، شناسه شبکه اجتماعی، عکس، مشخصات فرد ارسال کننده دعوت نامه و غیره اشاره کرد. کلاب هاوس وقوع چنین رخدادی را رد کرد و در مورد حادثه جدید نیز هنوز موضعی نگرفته است.

/فارس به نقل از بیزینس تودی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول