چین انحصار موسیقی را از تنسنت گرفت

مجازیست–دولت چین در ماه‌های اخیر اقدامات خود را به منظور انحصار زدایی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی افزایش داده است؛ پکن در یک اقدام بی‌سابقه غول تجارت الکترونیک علی‌بابا را ۲.۷۵ میلیارد دلار به دلیل فعالیت ضدرقابتی جریمه کرد.

شرکت تنسنت و گروه سرگرمی و موسیقی تنسنت که واحد ایجاد شده پس از خرید شرکت موسیقی چین است، اعلام کرده‌اند که از این تصمیم پیروی کرده و تمام پیش‌نیاز‌های رگولاتوری را برآورده می‌کنند.

یک بررسی رسمی از سوی دولت چین نشان می‌دهد از آنجایی که ادغام شرکت موسیقی چین با تنسنت در سال ۲۰۱۶ رسما گزارش نشده از همین رو مشمول نقض مقررات شده است.

سازمان دولتی رگولاتوری بازار چین (SAMR) اعلام کرد که فعالیت‌های تنسنت در بازار پلتفرم موسیقی آنلاین را با تمرکز بر حق کپی‌رایت موسیقی بررسی کرده است.

به گفته این رگولاتوری،‌ تسنت بیش از ۸۰ درصد از حقوق انحصاری موسیقی را پس از خرید شرکت موسیقی چین به خود اختصاص داده و قدرت خود را در مقابل طرفین دیگر افزایش داده و بازیگران جدید در این عرصه با مشکل مواجه می‌شوند.

سازمان دولتی رگولاتوری بازار چین اعلام کرد که تنسنت و شرکت‌های زیرمجموعه آن نباید توافق‌نامه‌های حق نشر انحصاری با مالکان آثار منعقد کنند و قراردادهای فعلی نیز تا ۳۰ روز دیگر لغو می‌شوند.

این رگولاتوری تنسنت را به دلیل فعالیت ضدرقابتی ۵۰۰ هزار یوان یا ۷۷ هزار و ۱۵۰ دلار جریمه کرد.

پیشتر در همین ماه اعلام شده بود که از ادغام تنسنت با ۲ وبسایت معروف استریم بازی هویا و دویو (Huya and DouYu) به دلایل ضد انحصار جلوگیری می‌شود.

/پیوست به نقل از بلومبرگ/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول