فراکسیون مستقل ولایی خواستار حذف طرح صیانت

مجازیستغلامرضا نوری قزلجه، سخنگوی هیئت رییسه مجلس و فراکسیون مستقلین ولایی در گفتگو با خبرگزاری‌ها و در توضیح نشست روز چهارم مرداد فراکسیون مستقلین ولایی مجلس:

  • در این جلسه موضوعاتی چون ناآرامی‌های اخیر در کشور، گرانی‌های افسارگسیخته و همچنین خیز جدید کرونا و تحولات پیرامون تشکیل کابینه دولت سیزدهم مطرح و در نهایت مواردی مورد اجماع قرار گرفت.
  • اعضای فراکسیون ولایی معتقدند که با توجه به وضعیت فعلی کشور، طرح ساماندهی فضای مجازی در اولویت‌ها نیست و موضوعات حیاتی‌تری هستند که مجلس باید به آن‌ها رسیدگی کند؛ اعضای فراکسیون تأکید کردند که طرح ساماندهی فضای مجازی در شرایط فعلی باید از دستور کار مجلس خارج شود و موضوعات مهم‌تری در دستور کار قرار گیرد. البته این موضوع هم از اهمیت خاصی برخوردار است اما در شرایط فعلی وقت مجلس باید صرف مسائل با اهمیت‌تری شود.
  •  مسائلی از جمله مدیریت بستری بیماران کرونایی، قطعی‌های مکرر برق، مشکلات محیط زیستی، گرانی‌ها و بحث شایسته‌سالاری در تشکیل‌ کابینه دولت سیزدهم را جزو اولویت‌هایی  است که در آخرین نشست این کمیسیون به بررسی آن‌ها پرداخته شده که این مسائل باید در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرند.
  • بررسی طرح جنجالی ساماندهی فضای مجازی هنوز از دستور کار خارج نشده و طی همین هفته احتمال بررسی شدن آن در صحن علنی وجود دارد.

این صحبت‌ها در شرایطی رسانه‌ای می‌شود که بسیاری از فعالان اینترنتی، کارشناسان و کسب و کارها این طرح را مضر و آسیب‌زننده به اینترنت و فضای مجازی کشور می‌دانند و طی هفته‌های اخیر به طرق مختلف، مخالفت خود با این طرح را ابراز کرده‌اند.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول