چگونه حساب یوتیوب خود را حذف کنیم

مجازیستاگر قصد دارید حساب کاربری یوتیوب خود را حذف کنید اما نمی‌دانید چگونه می‌توان این کار را انجام داد، این مقاله برای شما نوشته شده است. در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه حساب کاربری یوتیوب خود (به‌خصوص کانال و محتوای آن) را تنها با پشت سر گذاشتن چند مرحله ساده و سریع حذف کنید.

قبل از شروع باید به این نکته ضروری اشاره کرد که همه روش‌های گفته‌شده دائمی هستند. با دنبال کردن این آموزش به‌آسانی می‌توانید حساب خود را حذف کنید؛ اما باید به این مسئله توجه داشته باشید که این مسیر می‌تواند اطلاعاتی از تاریخچه آنلاین شما پاک کند که هرگز نمی‌توان آن‌ها را بازیابی کرد.

اگر با این مسئله مشکلی ندارید و تغییر نام حساب یوتیوب برای شما کارساز نیست، پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های گفته‌شده برای حذف اطلاعات خود استفاده کنید.

حذف حساب گوگل یا یوتیوب؟

از آن‌جایی که حساب‌های گوگل در سرویس‌های مختلف به یکدیگر متصل هستند، مراحل مختلفی در مقدار حذف اطلاعات حساب وجود دارد. شما می‌توانید کانال خود را حذف کنید که با این کار تمام فیلم‌ها، نظرات، پیام‌ها و لیست‌های پخش پاک می‌شود؛ اما کل حساب همچنان در دسترس خواهد بود. راه دیگری که وجود دارد حذف حساب گوگل به‌طور کلی است که می‌توان با این روش تمامی اطلاعات موجود را حذف کرد.

پیش از همه چیز، به این فکر کنید که دوست دارید کدام مسیر را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید کانال یوتیوب و محتوای آن را حذف کنید اما حساب گوگل باقی بماند، یکی از روش‌های زیر را برای این کار انتخاب کنید:

حذف کانال یوتیوب و محتوای مرتبط (روش دسکتاپ)

مرحله ۱: با استفاده از حساب کانالی که می‌خواهید حذف کنید به YouTube Studio وارد شوید. تنظیمات را از سمت چپ صفحه انتخاب کنید.

مرحله ۲: در صفحه بعد، کانال را انتخاب و سپس روی تب Advanced Settings کلیک کنید.

مرحله ۳: در بخش تنظیمات پیشرفته، پایین بروید تا Remove YouTube Content را ببینید. روی آن گزینه کلیک کنید. با این کار تب دیگری باز و از شما خواسته می‌شود دوباره وارد حساب خود شوید. برای رفتن به قدم بعدی این کار را انجام بدهید.

مرحله ۴: روی گزینه I Want to Permanently Delete My Content کلیک کنید. با انتخاب این گزینه، توضیح مختصری از معنای واقعی این تصمیم به شما ارائه می‌شود تا متوجه شوید چه اطلاعاتی برای همیشه پاک می‌شوند. توضیحات را بخوانید و اگر از این مسئله مطمئن هستید گزینه مربوط به آن را انتخاب کنید.

مرحله ۵: اگر کاملاً مطمئن هستید که می‌خواهید کانال یوتیوب خود را حذف کنید، ادامه بدهید و روی دکمه آبی‌رنگ Delete My Content کلیک کنید

حذف کانال یوتیوب و محتوای مرتبط (روش اندروید)

مرحله ۱: برنامه یوتیوب را در دستگاه اندروید کنید. روی آیکون عکس نمایه خود در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید. گزینه Manage Your Google Account را انتخاب کنید.

مرحله ۲: روی Data and Personalization ضربه بزنید.

مرحله ۳: در زیر این بخش سه گزینه مختلف مشاهده می‌کنید که روی آن‌ها به ترتیب Download ،Delete و Make a Plan for Your Data نوشته شده است. در این مرحله گزینه Delete a Service or Your Account را انتخاب کنید.

مرحله ۴: در صفحه بعدی، روی Delete a Service ضربه بزنید. از شما خواسته می‌شود دوباره وارد سیستم شوید. همین‌طور پس از آن، به شما امکان داده می‌شود قبل از حذف کانال یوتیوب، داده‌های خود را دانلود کنید. اگر می‌خواهید این کار را انجام بدهید، روی Download Data کلیک کنید. اگر آماده حذف کانال یوتیوب خود هستید، روی نماد سطل زباله در کنار YouTube ضربه بزنید.

مرحله ۵: از شما خواسته می‌شود دوباره وارد سیستم شوید؛ این کار را انجام بدهید. سپس روی گزینه‌ای با عنوان I Want to Permanently Delete My Content ضربه بزنید. با انتخاب این گزینه، متنی به شما نمایش داده می‌شود که توضیحاتی درباره این مسئله ارائه می‌دهد. توضیحات را بخوانید و اگر از این مسئله مطمئن هستید، گزینه مربوط به آن را انتخاب کنید.

مرحله ۶: هنگامی که آماده حذف کانال یوتیوب خود هستید، روی دکمه آبی‌رنگ Delete My Content ضربه بزنید.

حذف کانال یوتیوب و محتوای مرتبط (روش iOS)

حذف کانال یوتیوب در iOS بسیار ساده است و می‌توان این کار را مستقیماً از اپلیکیشن آن انجام داد. کافی است این مراحل را دنبال کنید.

مرحله ۱: از صفحه اصلی، روی آیکون نمایه خود در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و روی Manage Your Google Account کلیک کنید.

مرحله ۲: از تب بالا روی Data and Personalization کلیک کنید. به پایین صفحه بروید و روی گزینه Delete a Service or Your Account کلیک کنید.

مرحله ۳: از این بخش می‌توانید تصمیم بگیرید که سرویس‌های فردی را حذف کنید یا حساب گوگل خود را به‌طور کامل. برای حذف کانال یوتیوب، Delete a Google Service را انتخاب کنید. از شما خواسته می‌شود گذرواژه خود را وارد کنید.

مرحله ۴: پس از وارد کردن رمز ورود، آیکون سطل زباله را در کنار یوتیوب بزنید. با این کار تمام داده‌های شما حذف می‌شوند.

تمام شد! به همین سادگی حساب کاربری شما از سه پلتفرم مختلف حذف می‌شود.

/زومیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول