محاسبه اینگیجمنت ریت بر اساس تعداد فالوور

مجازیست–محتوایی که شما در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید، اهمیت بسیار زیادی دارد. البته اگر در اینستاگرام به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنید باید توجه خود را به این نکته معطوف کنید. البته باید بدانید اینگیجمنت ریت واقعی را مخاطب واقعی برای شما به ارمغان می‌آورد. حتما شما هم به افزایش فالوور اینستاگرام اهمیت می‌دهید اما خبر خوب اینکه تعداد فالوور روی این عدد تاثیر چندانی ندارد. بلکه تعامل مخاطب با شماست که این رقم را بالا و پایین می‌کند. آیا محتوای شما خوب است؟ آیا وقتی چیزی به اشتراک می‌گذارید تعداد کسانی که برای شما کامنت می‌گذارند زیاد است؟ آیا مردم محتوای شما را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند؟ اصلا این اعداد و ارقام را بررسی می‌کنید؟

چه عواملی روی اینگیجمنت ریت اینستاگرام تاثیرگذار است؟

  • تعداد فالوور
  • تعداد لایک
  • تعداد کامنت
  • تعداد ویو یک پست
  • تعداد به اشتراک‌گذاری یک پست

نحوه محاسبه اینگیجمنت ریت اینستاگرام

اما برای محاسبه اینگیجمنت ریت اینستاگرام دو راه‌حل پیش پای شماست. این فرمول بر اساس دو داده مهم محاسبه می‌شود. یکی بر اساس تعداد فالوور و دیگری برحسب ایمپرشن.

محاسبه اینگیجمنت ریت بر اساس تعداد فالوور

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای محاسبه نرخ تعامل بر اساس تعداد فالوور است. تعداد لایک‌ها و کامنت‌های یک اکانت را با هم جمع و بر تعداد فالوورها تقسیم می ‌کنید. و در نهایت آن را در عدد ۱۰۰ ضرب می کنید و درصد آن را محاسبه می‌کنید. این عمومی‌ترین روش برای مقایسه پیج‌ها با یکدیگر است. چرا که دسترسی به لایک و کامنت هر پیجی برای تمامی افراد ممکن است. وقتی تصمیم دارید با یک اینفلوئنسر یا بلاگر برای تبلیغات همکاری کنید، می‌توانید با محاسبه این فرمول نرخ تعامل صفحه او را به دست بیاورید. چون معمولا اعتماد کردن برای افراد کمی دشوار است. همچنین برای مقایسه اینگیجمنت صفحه خود با رقیبانتان می توانید از این روش استفاده کنید.

محاسبه اینگیجمنت ریت بر اساس ایمپرشن

روش دیگری که برای به دست آوردن این رقم دارید، محاسبه بر اساس ایمپرشن است. البته با این روش نمی‌توانید اینگیجمنت ریت اکانت دیگران را به دست بیاورید اما برای بررسی عملکرد خودتان، راه‌حل بسیار مناسبی است.در این فرمول باید تعداد کامنت‌ها را با تعداد لایک جمع و این دو عدد را تقسیم بر عدد ایمپرشن بکنید. درنهایت عدد را ضرب در ۱۰۰ بکنید که خروجی به صورت درصد باشد.

بهترین رقم نرخ تعامل اینستاگرام بین ۱ تا ۳ درصد است.

چرا باید اینگیجمنت ریت یک اکانت را حساب کنیم؟

-تشخیص فیک و یا واقعی بودن فالوورهای یک پیج
-تحلیل میزان رشد و تعامل پیج اینستاگرام

فالوور بالاهای اینستاگرام چه اینگیجمنت ریتی دارند؟

صدف بیوتی

صدف بیوتی یک اینفلوئنسر اینستاگرامی است که در حوزه میکاپ فعالیت دارد. فالوورهای این اینفلوئنسر ۳٫۶ میلیون نفر هستند. میانگین کامنت‌های هر پست در صفحه اینستاگرام او بین ۹۰۰۰ تا  ۵۰٫۰۰۰ و تعداد لایک‌ها بین ۵۰۰٫۰۰۰ تا ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ است! نرخ تعامل صفحه اینستاگرام صدف بیوتی با توجه به فرمولی که ارائه کردیم چیزی معادل ۲۲٫۲۸% است و این یعنی یک عملکرد فوق‌العاده.

رامبد جوان

رامبد جوان کارگردان، تهیه‌کننده، مجری و بازیگر ایرانی است. فالوورهای رامبد جوان ۱۱٫۶ میلیون نفر هستند. میانگین کامنت‌های هر پست در صفحه اینستاگرام او ۱۰٫۰۰۰ و تعداد لایک‌ها ۳۰۰٫۰۰۰تا است. نرخ تعامل صفحه اینستاگرام رامبد جوان با توجه به فرمولی که ارائه کردیم، چیزی معادل ۲٫۸% است.

همانطور که می‌بینید، عدد نرخ تعامل نشان‌دهنده کیفیت فالوورهای یک صفحه هستند. درمورد صدف بیوتی همیشه می‌شنویم که یکی از بهترین ویژگی‌های اکانت اینستاگرام او، تعامل بالای فالوورهاست.

معرفی چند وبسایت برای محاسبه اینگیجمنت ریت

phlanx 

در هر ۲۴ ساعت حداکثر ۳ بار می توانید میزان اینگیجمنت پیج را به صورت رایگان محاسبه کنید و برای تعداد بیشتر نیاز به خرید اشتراک خواهید داشت.

socialblade

یکی دیگر از وب سایت‌های محاسبات اینگیجمنت اینستاگرام است که اطلاعات کاملتری از پیج مورد نظر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

/نوین هاب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول