بررسی موضوعات اینستاگرام فارسی در چهار ماه ابتدایی ۱۴۰۰

مجازیست–با بررسی و تحلیل پست‌های اینستاگرامی، از فروردین تا تیر ۱۴۰۰، به دسته‌بندی آنها در حوزه‌ها و موضوعات مختلف پرداخته ایم:

دسته اجتماعی با ۶۰% بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است. محتواهای مربوط به پوشاک، مد و خیاطی با ۳۴% و آرایشی، زیبایی و تشریفات و آتلیه با ۱۸% بیشترین موضوعات این دسته هستند.

جایگاه دوم متعلق به حوزه فرهنگی با ۲۲% است. محتواهای ادبی و احساسی با ۲۷% در رتبه اول، موسیقی با ۱۹% در رتبه دوم و محتواهای مذهبی و انقلابی با ۱۸% در رتبه سوم قرار دارند.

این بررسی نشان می‌دهد که محتوای سیاسی و اقتصادی بر خلاف توییتر در اینستاگرام کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین بسیاری از محتواهای اینستاگرامی رویکرد تجاری داشته و مربوط به تبلیغات و کسب و کارهای اینترنتی است. از این رو موضوعات پوشاک، مد ، آرایشی و زیبایی بیشترین محتواها را به خود اختصاص داده‌اند.

این تحلیل توسط هوش مصنوعی بر روی ۶۷ میلیون پست انجام گرفته و نتایج آن به صورت روزانه بر روی سامانه تحلیلگر لایف‌وب قابل مشاهده و دسترسی است.

/لایف وب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول