اسنوا از «هوما» به عنوان پلتفرمی جدید رونمایی کرده است

مجازیست–لوازم خانگی امروزه صرفا یک محصول نیست. بلکه بخشی از نگرش افراد به سبک زندگی شده است. تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز این موضوع را درک کرده‌اند. آن ها امروزه هوشمندتر، دقیقتر و با امکاناتی بسیار متفاوت‌تر شده‌اند. از جاروبرقی‌های رباتیک تا یخچال‌های تلویزیون‌دار، همگی نشان از آن دارد که کاربردهای اولیه دیگر لذت بخش نیستند. البته این را نیز می‌توان در نظر گرفت که زمان بسیار فشرده است و حجم فعالیت‌های مخاطبان نه تنها نمی‌تواند کم شود بلکه روندی افزایشی دارد.

در این میان، تجربه کاربری نقشی اساسی را بازی می‌کند. نقشی که باعث پردازش لذت بیشتر برای تجربه یک محصول است. در این میان تولیدکنندگان تلفن های همراه مثال دقیق تری محسوب می‌شوند. آن ها با سفارشی‌سازی پلفترم‌ها، نوع ادراک مخاطبین را در سطحی همراستا با هویت‌های برندشان، قرار می‌دهند. موضوعی که برندهای ایرانی کمتر به آن می‌پردازند.

یکی از موضوعاتی که کاربران به تازگی و شاید در ۲ سال گذشته به واسطه شیوع بیماری covid-19 با آن بیشتر درگیر شده‌اند، تلویزیون‌ها هستند. این دستگاه‌ها تمام قدرتشان را قبلا در نشان دادن کیفیت و وضوح و امروز در امکاناتی قرار داده‌اند که حول محور «هوشمندتر بودن» آن‌ها معنی می‌شوند.

پلفترم دستگاه‌ها، اتاق فرمان تمامی ویژگی‌های آن‌هاست. پلفترم تلویزیون‌های خارجی معمولا بر اساس زبانی غیرفارسی طراحی شده‌اند و امکانات و برنامه‌هایی را در خود قرار داده است که شاید کمتر ایرانی با آن ها در تماس قرار بگیرد. برنامه‌هایی نظیر نت فیلیکس یا آمازون که به صورت پیش فرض بر روی اغلب دستگاه های هوشمند این حوزه قرار گرفته‌اند و برنامه‌های ایرانی قابل نصب نیز نمی توانند ارتباطی یکپارچه با آن داشته باشند.

اما تولیدکنندگان داخلی همچنان با این موضوع درگیر هستند. عدم پشتیبانی از زبان فارسی، رابط‌های کاربردی بسیار قدیمی و عدم اتصال به سرویس‌های جدید ایرانی، محیطی کسل کننده را برای کاربران به نمایش گذاشته است. این در حالی است که سرویس دهنده‌های ایرانی به سرعت در حال گسترش و افزایش جذابیت‌های خود هستند.

در این میان اسنوا، از «HUMA» به عنوان پلتفرمی جدید رونمایی کرده است. هوما اسمی کردی و به معنای مرغ سعادت است. این پلفترم که حاصل همکاری اسنوا با مجموعه‌ای دانش‌بنیان ایرانی است، قرار است محیطی متفاوت برای مشتریان این برند باشد. از گرافیکی با کیفیت بالاتر، پردازش گفتار برای جستجو به زبان فارسی با امکان تشخیص هویت دستور و اتصال به سرویس‌دهندگان ایرانی که تجربه جدیدی در این فضا خواهد بود.

در حال حاضر هوما قرار است بر روی تلویزیون های جدید این کمپانی نصب شود. اما با توجه به نوع بازارهای اسنوا این احتمال وجود دارد که اگر یکی از مشتریان این برند هستید، به زودی بتواند تلویزیون‌های خود را به یک نسخه ویژه از هوما، به‌روزرسانی کنید. البته هنوز سیاست‌های اسنوا در این خصوص روشن نشده است اما در صورت تصمیم به چنین اتفاقی، این اولین باری است که لوازم خانگی‌های ایرانی قدم در مسیر به روزرسانی‌های نرم‌افزاری می‌گذارند.

/شنبه/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول