اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی کسب‌وکارهای ایرانی

مجازیست–بر اساس گزارشی از عملکرد کسب‌وکارها که مربوط به بازه تیر ۹۹ تا تیر ماه ۱۴۰۰ است، اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای کسب‌وکارهای ایرانی و فیس‌بوک پرطرفدارترین پلتفرم برای کسب‌وکارها در دنیاست. این موضوع در حالی در این گزارش به چشم می‌خورد که طی روزهای اخیر طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی که با رای اکثریت به اصل ۸۵ در مورد آن، به کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای تصویب رفت. یکی از نکات جنجال برانگیز در مورد طرح این است که مخالفان می‌گویند با تصویب آن، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی پایه کاربردی پرمخاطب در کشور مسدود یا کند می‌شوند؛ به گونه‌ای که هزاران کسب‌وکار بر بستر اینستاگرام که در کشور ارتزاق می‌کنند با چالش جدی مواجه می‌شوند.

از سویی مدیران استارتاپ‌های کشور همچون دیجی‌کالا، شیپور و برخی دیگر مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده‌اند و می‌گویند مادامی که فضای رقابتی در کشور وجود داشته باشد به نفع تمامی بازیگران اقتصاد دیجیتال است.


در این اسلاید از گزارش، پیام رسان واتس اپ دارای بیشترین تعداد کاربر در ایران معرفی شده است. موضوع دیگری که در طرح صیانت به توسعه پیام‌رسان‌های بومی صحه گذاشته شده است. آیا پیام‌رسان بومی توانایی سرویس‌دهی به بیش از ۵۰ میلیون کاربر ایرانی را دارد؟ رتبه بعدی پس از واتس اپ، تلگرام با ۴۹ میلیون کاربر در این گزارش است که علیرغم مسدود شدن در اردیبهشت ۱۳۹۷ کماکان رتبه دوم را از آن خود کرده است.

یکی از اسلایدهای جالب گزارش مربوط به پرفالوورترین اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در ایران است. حسن ریوندی، کمدین ایرانی بیشترین تعداد فالوئر را در پیج‌های اینستاگرام فارسی دارد.

در تصاویر زیر بخش‌هایی از این گزارش آمده است.

متن کامل این گزارش را می توانید از اینجا مطالعه نمایید.

/نوین هاب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول