جذب ۴۴۰میلیون دلار سرمایه توسط پلتفرم هندی

مجازیست–در دور جدید سرمایه گذاری صندوق سرمایه میرا (Mirae Asset) و سرمایه گذاران پیشین این طرح یعنی صندوق چشم انداز سافت‌بانک ۲ (Softbank Vision Fund 2)، جنرال آتلانتیک و تایگر گلوبال روی این پلتفرم تکنولوژی آموزش یا ادتک‌(Edtech) سرمایه‌گذاری کردند.

این استارت‌آپ در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ نیز جذب سرمایه کرد که البته مقدار این سرمایه‌گذاری فاش نشده و پس از آن این شرکت ۲ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد.

آناکادمی قرار است از این بودجه برای توسعه کسب و کار و تمرکز روی میزان حضور خود در بازار شغلی و مهارت آموزی استفاده کند.

گاوراو مونجال، ‌هم‌بنیانگذار و مدیرعامل این استارت‌آپ، ضمن اعلام این دور از جذب سرمایه گفت: «ما باید محصولات مهمی را ساخته و توسعه دهیم، آناکادمی به مردم کمک می‌کند تا امتحان‌های مهم زندگی خود را پشت سر بگذارند.»

این پلتفرم یادگیری آنلاین که سفر خود را از یوتیوب آغاز کرد و هنوز از این پلتفرم نیز برای آموزش کمک می‌گیرد، دانش آموزان را برای آزمون‌های سخت ورود به دانشگاه و البته طی کردن دوره‌های آموزش عالی یاری می‌کند.

دانش آموزان در اپلیکیشن این شرکت کلاس‌های زنده را مشاهده و در دوره‌هایی برای بررسی دقیق موضوعات مشارکت می‌کنند. این استارت‌آپ بیش از ۵۰۰ هزار آموزگار در پلتفرم خود دارد که بسیاری از آنها طرفداران بسیاری در یوتیوب دارند. این آموزگاران به فروش اشتراک آناکادمی کمک کرده و در ازای آن کمیسیون دریافت می‌کنند.

آناکادمی ماهانه بیش از ۶ میلیون کاربر فعال در بیش از ۱۰ هزار شهر هند دارد که ۶۰۰ هزار نفر آنها از خدمات پولی این شرکت استفاده می‌کنند.

مونجال(نسخه هندی تنسنت) در مصاحبه‌ای با تک‌کرانچ اعلام کرد که می‌خواهد این استارت‌آپ را به یک غول تکنولوژی اینترنتی در هند تبدیل کند.

هند از جمله کشورهایی است که بیشترین سرمایه گذاری را روی آموزش انجام می‌دهد

این استارت‌آپ در مسیر رشد خود با شرکت‌های متعددی از جمله بایجو (Byju) رقابت می‌کند که با ۱۶.۵ میلیارد دلار ارزشمند ترین استارت‌آپ هند است.

همه استارت‌آپ‌های آموزشی هند همانند بسیاری از کشور‌های دیگر در سال گذشته به دلیل قرنطینه و بسته شدن مدارس رشد کرده‌اند.

تعداد کاربران فعال اپلیکیشن‌های آموزش آنلاین در هند و نسبت آنها به یکدیگر

این استارت‌آپ‌ها همگی برای بازار آموزش آنلاین در هند رقابت می‌کنند که به گفته تحلیلگران گلدمن ساکس، بانک بزرگ آمریکایی، تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۵ میلیارد دلار بازده مالی خواهد داشت.

تا سال گذشته حدود ۶ میلیون دانش آموزان هندی از خدمات پولی این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کردند که به گفته تحلیلگران برنستین، شرکت تحلیلگر امور مالی و سرمایه‌گذاری، این رقم تا پایان این دهه به بیش از ۷۰ میلیون نفر می‌رسد.

آناکادمی هفته پیش اعلام کرد که یک بودجه ۴۰ میلیون دلاری را به آموزگاران این پلتفرم اختصاص می‌دهد. مونجال در توییتی گفت: «ما در حال حاضر بیش از ۳۰۰ آموزگار داریم که بودجه‌ای را فورا دریافت می‌کنند. در پنج سال آینده ما بیش از ۴۰ میلیون دلار را به آموزگاران اختصاص خواهیم داد.»

این سرمایه گذاری جدید در حالی انجام گرفته که استارت‌آپ‌های هندی آمار موفقی در جذب سرمایه داشته و چند شرکت بزرگ نیز در حال بررسی بازار‌های دولتی هستند. استارت‌آپ آفبیزنس (Ofbusiness) که در حوزه بازرگانی شرکتی (B2B) فعال است و یک استارت‌آپ امورمالی محسوب می‌شود هفته گذشته با جذب سرمایه ۱۶۰ میلیون دلاری در یک دور جدید از جذب سرمایه ۱.۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد و به هجدهمین استارت‌آپ تک شاخ هندی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار تبیدل شد؛ هند سال گذشته تنها ۱۱ تک شاخ در داشت.

/پیوست به نقل از TechCrunch, Mint/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول