لینکدین به جمع شرکت‌های ۱۰ میلیارد دلاری پیوست

مجازیست–مایکروسافت را به‌عنوان غول دنیای فناوری می‌شناسیم؛ اما سرمایه‌گذاران همچنان از این شرکت توقع پیشرفتی در حد و اندازه یک استارتاپ دارند. این حد از رشد عموماً با تصاحب یک شرکت دیگر ممکن می‌شود.

مایکروسافت ۵ سال پیش بزرگ‌ترین تصاحب خود را با هزینه ۲۶٫۲ میلیارد دلار انجام داد و لینکدین را به مجموعه خود اضافه کرد. حالا این شبکه اجتماعی به جمع کسب‌وکارهای بزرگ دنیا پیوسته و موفق به کسب درآمد سالیانه‌ای برابر ۱۰ میلیارد دلار شده است. رسیدن به درآمد سالانه‌ی ۱۰ میلیارد دلار به‌عنوان بخشی از مایکروسافت دستاورد مهمی تلقی می‌شود و طی سه سال گذشته، دو بخش بازی‌ و امنیت این شرکت هم توانسته‌اند به آن دست پیدا کنند.

مایکروسافت این موضوع را در گزارش سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۱ اعلام کرد. بر همین اساس، درآمد لینکدین در این سه‌ماهه به اندازه ۴۶ درصد افزایش داشت و به حدود ۳ میلیارد دلار رسید. ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت:

  • چنین درآمدی نشان می‌دهد که این پلتفرم چقدر بااهمیت شده است و تا چه حد به کاربران برای برقراری ارتباط، رشد، یادگیری و کاریابی در زندگی شغلی‌شان کمک می‌کند.

لینکدین علاوه بر کسب درآمد در بخش اشتراک، از تبلیغات هم درآمد قابل توجهی کسب کرده است. بر اساس اعلام مایکروسافت، درآمد سه‌ماهه این وب‌سایت در این بخش، برای اولین بار از مرز ۱ میلیارد دلار گذر کرده و ۹۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. لینکدین در حال حاضر ۷۷۴ میلیون کاربر فعال دارد.

شاید بتوان همه‌گیری ویروس کرونا را بزرگ‌ترین دلیل دستیابی به این نتایج قدرتمند دانست. طی مدت شیوع این ویروس، کارآفرینی، کاریابی و استخدام نیرو با مشکلات و هرج‌ومرج زیادی مواجه شد و به همین دلیل، خدمات ارائه‌شده توسط لینکدین در این حوزه، برای بسیاری از کاربران راهگشا و جذاب بوده است.

/زومیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول