قابلیت تغییر صدا در اسپیس توییتر

مجازیست–بعد از رونمایی از کلاب هاوس، توییتر اقدام به رونمایی از قابلیت تازه خود به نام اسپیس توییتر (SPACE) کرده است. در این ویژگی تازه که در می ۲۰۲۰ رونمایی شد، کاربران می‌توانند در یک گروه، با یکدیگر به صورت صوتی حرف بزنند.

نشست‌های صوتی از طریق یک نماد بنفش روی حباب فلیت‌های سازندگان برجسته می‌شود و نشان می‌دهد چه زمانی گفتگوی صوتی در حال انجام است و چه کسی در آن شرکت می‌کند. پیش از اسپیس، توییتر اقدام به رونمایی از ویژگی جدید دیگری به نام توییت صوتی یا همان «صوییت» کرده بود. در این ویژگی کاربران می‌توانند صدای خود را ضبط و پست کنند.

توییتر Spaces را به یک مهمانی شام دوستانه تشبیه می‌کند. “در مهمانی شام دوستانه، برای لذت بردن نیازی به شناخت همه ندارید. همه از کنار میز بودن لذت می‌برند و احساس راحتی می‌کنند. ما می‌خواستیم Spaces هم این احساس راحتی و لذت را به کاربران بدهد.”

ویژگی جدید اسپیس: صدای خود را عوض کنید!
حالا توییتر اقدام به افزودن قابلیت تغییر صدای اسپیس توییتر کرده است. این ویژگی هنوز برای همه کاربران فعال نشده، اما توییتر اعلام کرده که به زودی از افکت‌های بیشتری رونمایی می‌کند و این ویژگی برای همه قابل استفاده خواهد بود. کاربران در قابلیت تغییر صدای اسپیس توییتر یا همان voice transformer می‌توانند افکت‌های گوناگونی را روی صدای خود بگذارند.

این قابلیت نخستین بار توسط جین مانچون (jane manchun wong) که در حوزه تحقیق اپلیکیشن کار می‌کند، معرفی شد. این فرد در گذشته به سبب یافتن نکات و باگ‌های مخفی در اپلیکیشن و وبسایت توییتر، به شهرت رسیده بود. او در توییتی اعلام کرد که:

  • توییتر در آپدیت تازه خود از قابلیت تغییر صدا در اسپیس و افزودن اکو به صدا رونمایی خواهد کرد.

استیو موزر (Steve Moser)، که به عنوان دولوپر فعالیت دارد، لیستی از افکت‌های موجود اعلام کرد:

  • زنبور، کارتونی، هلیومی، ناشناس، کارائوکه، میکروفون، تلفن، فضایی، استادیوم و استیج. البته هنوز مشخص نیست که کاربران چه زمانی می‌توانند از همه این افکت‌ها استفاده کنند. مساله‌ی واضح این است که این ویژگی برای کاربرانی که کم‌تر از ۱۰۰۰ فالوور دارند یا از فعالیت‌شان کم‌تر از ۹۰ روز می‌گذرد، فعال نخواهد شد.

حمایت مالی توییتر از تولیدکنندگان محتوا
در ادامه این گزارش، جین مانچون اعلام کرده که روی ویژگی پرداخت پول به تولیدکنندگان محتوا هم به زودی کار خواهد شد. توییتر تصمیم داشت که به زودی ویژگی Tip jar را فعال کند. Tip Jar روشی است که توییتر در آن به حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم، می‌پردازد.

اما اعلام کرده بود که کاربران برای فعال‌سازی آن می‌بایست درخواست دهند تا بعد از تایید درخواست‌شان، حمایت مالی دریافت کنند. اما در ادامه همین گزارش اعلام شده که توییتر تصمیم دارد این رویه را تغییر دهد. توجه به این نکته نیز ضروری است که این ویژگی هم برای کاربرانی که کم‌تر از ۱۰۰۰ فالوور دارند، فعال نخواهد شد.

جمع‌بندی
توییتر در آپدیت‌های جدید خود اقدام به رونمایی از صوییت، اسپیس و فلیت کرده بود. بعد از آنکه از فلیت توییتر آنطور که انتظار می‌رفت استقبال نشد، این شبکه اجتماعی آن را حذف کرد. توییتر اعلام کرد که رونمایی از فلیت به مثابه یک شرط‌بندی بزرگ بود که نتیجه خوبی هم نداشته. به همین دلیل تصمیم گرفت منابعی که برای ارتقا این سرویس مصرف می‌کند را برای SPACE (اسپیس توییتر) هزینه کند. باید منتظر ماند تا دید این قابلیت جدید چه بازخوردهایی برای توییتر خواهد داشت.

/نوین هاب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول