شکایت از غول مخابراتی آمریکا به علت نقض کپی‌رایت

مجازیست–تعدادی از شرکت‌های پخش موسیقی در آمریکا از غول مخابراتی این کشور ملقب به چارتر کامیونیکیشنز به علت نقض کپی رایت شکایت کردند.

این شرکت‌ها معتقدند چارتر کامیونیکیشنز به شکلی آشکار و مکرر کپی رایت شرکت‌های پخش و توزیع موسیقی را نقض کرده است.

این دومین بار طی سال‌های اخیر است که شرکت‌های پخش موسیقی چارتر کامیونیکیشنز را به علت نقش کپی رایت تحت پیگرد قضائی قرار می‌دهند. آنان می‌گویند حدود ۱۵۰ هزار تذکر خود را در این زمینه برای یکی از زیرمجموعه‌های چارتر به نام اسپکتروم ارسال کرده‌اند که خدمات اینترنتی ارائه می‌دهد.

در این نامه‌های ارسال تذکر، آدرس‌های آی پی که از طریق آنها نقض کپی رایت رخ داده نیز درج شده، اما شرکت چارتر نسبت به این موارد تذکر بی توجهی کرده است. شاکیان می‌گویند این شرکت چشمانش را بر روی موارد بارگذاری غیرقانونی فایل‌های موسیقی که از طریق شرکت اسپکتروم رخ داده، بسته است. این شکایت موارد نقش کپی رایت از جولای سال ۲۰۱۸ تا به امروز را در بر می‌گیرد.

در بخشی از دادخواست شرکت‌های موسیقی آمده است:

چارتر علیرغم دریافت هزاران مورد تذکر اصرار داشته که در زمینه فعالیت‌های غیرقانونی مشترکان خود کاری انجام ندهد. این در حالی است که چارتر برای پرداختن به موضوع بارگذاری غیرقانونی و گسترده محتوای دارای کپی رایت تعهد حقوقی دارد. این شرکت قبلاً هم به همین علت در سال ۲۰۱۹ مورد پیگرد قرار گرفته است.

/مهر به نقل از انگجت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول