چرا صیانت، مطلوب کسب‌و کارهای آنلاین نیست؟

مجازیست–بر اساس برآوردهای مرکز آمار، رشد اقتصادی کشور در سال ۹۹ حدود منفی ۶/ ۴ درصد بوده این در حالی است که در همین شرایط، اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکارهای آنلاین رشد مثبت ۴/ ۶ را به ثبت رسانده‌اند. رشد یک بخش در زمانه افت دیگر بخش‌های اقتصادی شاید از نادر اتفاقات توسعه‌ای باشد، اما ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای تکنولوژیک در کنار فضایی که از حدود یک دهه قبل در ایران اتفاق افتاد چنین نتایجی را به بار آورده است.

امروزه استارت‌آپ‌ها و کسب‌و‌کارهای اینترنتی نقش غیر قابل انکاری در فضای کسب‌وکار ایران دارند؛ میلیون‌ها نفر از طریق این کسب‌و‌کارها به کار مشغولند و نوآوری‌های ایجاد شده در فضای کسب‌و‌کار به زندگی مردم گره خورده است. از همین‌رو تبعات طرح «صیانت» که احتمالا منجر به محدودیت‌های گسترده برای فعالان کسب‌و‌کارهای دیجیتالی خواهد شد از هم‌اکنون با مخالفت‌های آنان مواجه شده است.

رضا تقی‌پور، وزیر اسبق ارتباطات این هفته در نطق خود در مجلس در دفاع از طرح صیانت:

  • برخی اقدامات انجام شده در توسعه این حوزه مصداق خیانت است و طی هشت سال در فضای مجازی کشورمان خیانت شد و این فضا را بدون قید و شرط در اختیار دشمنان گذاشتند.

/دنیای اقتصاد/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول