تغییرات بزرگ در عملکرد گوگل پلی

مجازیست–تاکنون اکثر برنامه‌های اندروید در قالب APK سنتی یا Android Package Kit به فروشگاه گوگل ارسال می‌شدند. اما از اول آگوست، گوگل توسعه دهندگان نرم افزار‌های اندروید را موظف کرده که تا همه برنامه‌های خود را از طریق چارچوب جدیدتر AAB (Android App Bundle) ارسال کنند. در واقع تغییر فرمت اکنون اجباری شده است.

خبر خوب این است که این تغییر دردسر بزرگی برای توسعه دهندگان ایجاد نمی‌کند، زیرا آن‌ها مجبور نیستند روی برنامه‌ها تغییرات زیادی انجام دهند. قالب تحویل برنامه جدید امکان تقسیم بندی بیشتر اجزای درون برنامه، اولویت بندی و بهینه سازی را فراهم می‌آورد تا بهترین تجربه در اندروید به کاربر ارائه شود.

افزایش بهره وری برنامه های اندروید

گوگل می‌گوید با استفاده از این فرمت می‌توان بهره وری را افزایش داد، سرعت بالاتری را تجربه کرد و ارائه داده‌ها را نیز بهبود داد. فرمت AAB می‌تواند برنامه‌ها را برای پیکربندی‌های مختلف بهینه سازی کند و در نتیجه، کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی حجم برنامه‌ها در مقایسه با فرمت APK محقق می‌شود.

فرمت AAB باعث ساخت یک نسخه شامل تمام کد‌های کامپایل شده و منابع و کتابخانه‌های بومی برای یک برنامه خاص می‌شود. در همین راستا نیاز به ساخت، امضا، آپلود و مدیریت کد‌های نسخه‌ها برای APK‌های مختلف از بین می‌رود.

اگرچه AAB غیر از پلی استور از پلتفرم‌های انتشار اپ دیگری پشتیبانی نمی‌کند، اما اگر توسعه دهنده‌ای بخواهد دست به چنین کاری بزند، چندین راه حل پیش روی او قرار دارد. برای مثال توسعه‌دهنده می‌تواند از یک کلید امضای یکسان برای تمام پلتفرم‌ها استفاده کند یا برای هرکدام از آن‌ها به سراغ کلید متفاوتی برود.

/باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فون آرنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول