واکنش‌ها به طرح صیانت ناشی از دخالت آمریکا در فضای مجازی ما است

مجازیست–مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این طرح قصد مسدود سازی اینترنت را دارد:

  • یکی از رویکردهایی که در این طرح دنبال می‌شود بحث ساماندهی فضای مجازی است. مسئله حمایت از پیام رسان‌های ایرانی و نیز حمایت از حقوق افرادی است که در فضای مجازی و پلتفرم‌های مختلف ایرانی و خارجی فعالیت اقتصادی تعریف کرده‌اند.
  • با توجه به حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل پلی در روزها و هفته‌های اخیر شاهد این بودیم که متاسفانه بعضی از پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های ایرانی را طرف خارجی بدون اینکه توضیحی دهد و بدون اینکه بخواهد حقوق کاربرانی که در این پلتفرم‌ها فعالیت اقتصادی، فرهنگی، علمی و آموزشی داشته‌اند را رعایت کند، حذف کرده است.
  • عملا می‌خواستیم  به زبان خیلی ساده به همه مخاطبان ایرانی بگوییم که دیدید این اتفاق افتاد و گوگل به راحتی روبیکا، پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های دیگر ایرانی را حذف کرد و هیچ کسی نیز نتوانست کاری کند. افرادی که در روبیکا و پلتفرم‌های دیگر فعالیت می‌کردند از چه کسی باید مطالبه و از چه کسی باید سوال کنند و باید به کجا مراجعه کنند؟ ما می‌خواستیم به زبان ساده بگویم که چنین اتفاقی نباید بیفتد.
  • متاسفانه مدیریت فضای مجازی در اختیار ما نیست و در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است؛ آن‌ها هستند که نظرشان را در این فضا به خیلی از کاربران و کشور تحمیل می کنند.
  • حجمه‌های بسیار زیادی علیه این طرح صورت گرفته است که بخشی از آن از طرف بی بی سی، من‌و‌تو، ایران اینترنشنال و چند مجموعه و شبکه‌های خارجی بود که همه در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است و با پول عربستان سعودی اداره می‌شوند.
  • در ادامه بحث هایی که این طرح داشت و بعد از اینکه اصل ۸۵ بودن آن در مجلس رای آورد، بنا شد که از نظرات تخصصی کارشناسان و متخصصان نیز استفاده شود. به همین دلیل تصمیم گرفته شد که کمیسیون مشترکی شکل بگیرد که در آن همه افراد حاضر در کمیسیون‌های تخصصی و مرتبط در مجلس در آن حضور پیدا کنند و در قالب یک کمیسیون مشترک این طرح و این پیش نویس را بررسی و جمع بندی کنند.
  • در همین راستا افراد از سمت کمیسیون‌های مختلف به هیئت رئیسه معرفی شده‌اند و اکنون کمیسیون در حال گذراندن هماهنگی‌ها و مقدمات لازم برای شکل گیری است. این کمیسیون به زودی شکل خواهد گرفت و و تشکیل آن خیلی دور نیست.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول