نتفلیکس رایگان در کنیا

شرکت نتفلیکس؛ بزرگترین سرویس استریم فیلم و سریال در جهان، اعلام کرده که برای اولین بار، در کشور کنیا اشتراک مجانی خودش را عرضه کرده است.

تا پیش از این برای استفاده از نتفلکیس نیاز به پرداخت اشتراک ماهیانه بود.قبلا هم نتفلیکس در برخی کشورها مثل هند برای مدت محدودی سرویسش را رایگان کرده بود. حالا این شرکت برای گسترش بازار خودش به کنیا، برای کاربران این کشور اشتراک مجانی خودش را بدون زمان انقضا عرضه کرده است.

این اشتراک برخلاف اشتراک مجانی بقیه شرکت ها، تبلیغات ندارد. نیاز به وارد کردن کارت اعتباری برای استفاده از آن نیست و برای ثبت نام تنها نیاز به ایمیل و داشتن سن بالای ۱۸ سال هست.

اما این اشتراک دارای محدودیت هایی هست که از جمله دسترسی به تنها یک چهارم ارشیو فیلم و سریالهای نتفلیکس هست.امکان دانلود محتوا برای تماشا بدون اینترنت وجود ندارد.این اشتراک تنها در گوشی های اندرویدی قابل استفاده هست و در تلویزیون و وب قابل دسترس نیست.

از طرفی، قابلیت‌های دیگر نتفلیکس از جمله پیشنهاد‌های شخصی‌سازی‌شده، داشتن چندین پروفایل، پخش فیلم بدون تبلیغات و کنترل والدین (Parental Control) برای محدود کردن دسترسی کودکان در این طرح وجود دارد.

به گفته نتفلیکس، این طرح آزمایشی برای کاربران کنیایی است تا مشخص شود چند درصد از کاربران طرح‌های رایگان در نهایت به سمت استفاده از طرح‌های پولی این پلتفرم خواهند رفت.

در حال حاضر معلوم نیست آیا این طرح آزمایشی در کشور دیگری پیاده‌سازی شود یا خیر؛ اما بعید است در کشورهایی که کاربران آن‌ها مدت‌ها است از خدمات پولی نتفلیکس استفاده می‌کنند، عرضه شود. اگر این طرح از حالت آزمایشی خارج و کاربران سراسر دنیا را شامل شود، می‌تواند قدم روبه‌جلویی در مقایسه با سرویس‌های پخش آنلاین فیلم نظیر آمازون پرایم، دیزنی پلاس و HBO Max محسوب شود.

۶سال پیش و همزمان با رونمایی از برنامه‌های شبکه اینترنتی نتفلیکس برای نفود به آفریقا، مقام‌های دولتی و رسمی کنیا این شبکه را یک «تهدید برای ارزش‌های اخلاقی و امنیت ملی» خود دانسته و خواستار جلوگیری از فعالیت آن شده بودند.

/زومیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول