تیم کوک از حضور بی‌هدف کاربران در شبکه‌های اجتماعی ابراز نگرانی کرد

مجازیست–تیم کوک در گفتگویی با وب‌سایت Bustle به‌طور ویژه درباره حمایت اپل از اپلیکیشن Shine صحبت کرده که طراحی شده تا با بدنامی‌های اجتماعی مشکلات روانی مقابله کند. به گفته کوک، این اپلیکیشن به‌خوبی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از فناوری برای بهبود زندگی مردم استفاده کرد.

کوک می‌گوید سلامت روان یک بحران جهانی است و خود او هم اضطراب روزانه مسئولیت مدیرعاملی اپل را با مدیتیشن، حضور در طبیعت و توجه به این نکته که چقدر در این جهان کوچک است، مدیریت می‌کند. کوک در بحث اعتیاد به پلتفرم‌های آنلاین گفت فناوری باید در خدمت بشر باشد نه بالعکس. او اساسا نگران است که مردم بیش از حد از فناوری استفاده کنند. البته برای مقابله با این مشکلات ابزارهایی مثل Screen Time در اختیار کاربران قرار داده شده است.

تیم کوک درباره خودش می‌گوید: «روی سینه من حرف S حک نشده و پشتم شنل ندارم. من هم مثل بقیه از مشکلات همه‌گیری رنج می‌برم. [البته] می‌دانم که من از بسیاری از جهات دارای امتیازات ویژه‌ای هستم، اما هیچ‌کس آن‌قدر تافته جدا بافته نیست که سلامت روان در زندگی‌اش نقش کلیدی نداشته باشد.»

مدیرعامل اپل به‌صورت غیرمستقیم گفت اسکرول بی‌انتها در سرویس‌هایی مثل فیسبوک، اینستاگرام و تیک تاک کاربران را دچار حس منفی می‌کند. او گفت هدف اپل این است که کاربران از این محصولات برای ارتباط با خانواده و دوستان خود استفاده کنند، نه این که به شکل بی‌معنایی مدام فقط صفحه را به بالا هل بدهند.

مبدع مکانیزم اسکرول بی‌انتها در شبکه‌های اجتماعی قبلا در سال ۲۰۱۹ گفته بود که از بابت طراحی این سیستم بسیار متاسف است. او این مکانیزم را برای روان‌ترین تجربه کاربری ممکن طراحی کرده بود، اما همین طراحی حالا باعث شده کاربران تا جای ممکن در شبکه‌های اجتماعی در حال اسکرول باشند.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول