کودکان و نوجوانان مالک سیم‌کارت می‌شوند

مجازیست–سومین نشست فعالان فضای مجازی حوزه کودک و نوجوان با حضور سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی با موضوع توسعه و ترویج فضای مجازی مناسب کودک و نوجوان به صورت آنلاین برگزار شد.

در این جلسه که با هدف بررسی طرح صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و رفع چالش‌های فعالان زیست بوم فضای مجازی کودک و نوجوانان برگزار شد، سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی:

  • اهمیت صیانت از حقوق کودکان در فضای مجازی که مورد توجه کشورها و سازمان‌های مختلف بین‌المللی نیز است، گفت: بحث آسیب پذیری کودکان و نوجوانان در فضای مجازی در اجلاس‌های متعدد بین‌المللی بارها مطرح شده و سندی در این رابطه نیز به عنوان یکی از بیانیه‌های اصلی اجلاس سران گروه ۲۰ تهیه شده است.
  •  سازمان‌های بین‌المللی به ۳ چالش مهم در خصوص مخاطرات، آسیب‌پذیری و آسیب کودکان و نوجوانان در فضای مجازی تاکید دارند، این چالش‌های در حوزه ارتباط، محتوا و رفتار فضای مجازی کودکان قابل پیگیری است.
  • در راستای این سند، در محور مدیریت و راهبری فضای مجازی کودکان و نوجوانان کارگروهی تشکیل شده است تا مشکلات و چالش‌های همه ذی‌نفعان این فضا بررسی و رفع شود.
  •  اپراتورها باید یک مجرای ارتباطی صیانت شده را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنند. برای نخستین بار در کشور قرار است که سیم کارت در مالکیت کودکان و نوجوانان قرار گیرد و در حال پیگیری هستیم که کودکان و نوجوانان هویت حقیقی مستقل در فضای مجازی داشته باشند.
  • روی پلتفرم شاد به دنبال این هستیم که یک رگولاتوری انبساطی فراهم کنیم تا بخش قابل توجهی از اقتصاد فعلی در حوزه تولید محتوا در کشور که به صورت نامنظم صورت می‌گیرد، روی این پلتفرم فراهم شود، البته به صراحت اعلام می‌کنیم که با انحصار پلتفرم شاد مخالف هستیم و به همین دلیل دست مدارس غیرانتفاعی را برای استفاده از سایر اپلیکیشن‌های ایرانی غیر شاد نیز بازگذاشته‌ایم.
  • در خصوص نظام قیمت‌گذاری خدمات ارزش افزوده (وس) جلساتی در کمیسیون عالی محتوای مرکز ملی فضای مجازی برگزار شده و از بخش خصوصی نیز دعوت شده تا نظراتشان را اعلام کنند. در همین حال برای موضوع پرداخت نیز با بانک مرکزی و وزارت ارتباطات وارد مذاکره شده‌ایم. در حال جمع‌بندی هستیم و به زودی این سند ابلاغ می‌شود و مشکل فعلی ارایه‌کنندگان خدمات محتوا حل خواهد شد. با بانک و وزارت ارتباطات صحبت شده است.

/مهر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول