به دلیل طرح صیانت در یک روز ۲۰ هزار فحش به من داده شد

مجازیستحجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس پس از بازدیدی که از پارک صنایع فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ داشت:

  • من معتقدم باید مجاهدانه کار کنیم برای مثال در خصوص همین بحث هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در یک روز ۲۰ هزار فحش به من داده شد، در یک روز ۱۲۰ هزار پیج  علیه ما راه انداختند، اگر ۱۰۰ میلیارد پیج  هم ساخته می شد ما کار خودمان را خواهیم کرد؛ چرا که ما به راه خودمان یقین داریم، پای اعتقادات بایستیم کار فناوارانه ما از همه کشورهای جهان بهتر خواهد بود. در صورتی که بهتر فکر کنیم،خیلی بیشتر از این ها می توانیم عمل کنیم، من هم در کمیسیون فرهنگی قول می دهم از فعالیت های شما حمایت می کنم.
  • پارک صنایع فرهنگی از کار فرهنگی ترس نداشته باشد، این پارک کارهای خلاقانه انجام داده و همت والایی را صرف کرده است، کار شما باید جهادی باشد اگر جهادی نباشد جواب نخواهید گرفت، برای مثال ما در کمیسیون فرهنگی مجاهدانه عمل کردیم، کمیسیون ما سه بحث هشتاد و پنجی داشته است، بررسی کمیسیون در همان بحث جمعیت ۷۰۰۰ نفر ساعت زمان برد.

هنوز آینده طرح صیانت روشن نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس پیش‌تر در توییتی اعلام کرده بود:

  • «تمام ایراداتی که این و آن دارند، خود دلیل بر ۸۵ شدن این طرح صیانت است، ساماندهی فضای مجازی دیر شده، مجلس نیز باید به آب و نان مردم برسد ولی این کاری تخصصی و فنی است.»

همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به مخالفان طرح صیانت در یک از مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود:

  • «این طرح در ابتدا تحت عنوان صیانت از فضای مجازی مطرح شده بود که به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی تغییر نام یافت و چون قرار است در قالب اصل ۸۵ مورد بررسی قرار گیرد، باید هیئت رئیسه مجلس نشستی برگزار کند تا تعداد افراد لازم برای حضور در کمیسیون مشترکی که برای بررسی کارشناسانه آن تشکیل می‌شود، تعیین گردد.»

چندی بعد آقا تهرانی از برگزاری جلسه کمیسیون ناظر بر طرح صیانت در روز یکشنبه ۱۸ مهر ماه خبر داد و اعلام کرد از هر کمیسیون افرادی انتخاب خواهند شد و در بررسی طرح صیانت حاضر خواهند شد. این موضوع در حالی است که روز گذشته بعد از پایان صحن علنی مجلس، این نشست بدون پوشش خبری عمومی و در دفتر یکی از نمایندگان مجلس برگزار شد.

در همین جلسه نیز «رضا تقی‌پور انوری» به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد. همچنان از جزئیات بررسی این طرح خبری در دست نیست. اما قرار بر این است که یکشنبه هفته آینده جلسه‌ای در این باره در مجلس برگزار شود. این موضوع در حالی است که سخنگوی کمیسیون بررسی طرح صیانت از نامشخص بودن برگزاری علنی این جلسه خبر داده است.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول