زیست رسانهای کودکان
مجازیست–مطالعات «زیست رسانهای کودکان» در سال ۲۰۱۴ و در راستای ارائه یک مکمل کیفی غنی، دقیق و کوچک برای برآوردهای کمی آفکام در مورد سواد رسانهای ایجاد گردید. آفکام براساس وظیفه قانونیاش ذیل ماده ۲۰۰۳ قانون ارتباطات بریتانیا، میبایست مبحث سواد رسانهای را در سراسر بریتانیا پیادهسازی و ترویج نماید.
پروژه «زیست رسانهای کودکان»، حدود ۱۸ کودک همسان در بازه سنی ۸ تا ۱۸ سال را دنبال نموده و هر ساله مصاحبههایی را با آنان تدارک داده تا از عادات و نگرشهای رسانهای آنان مطلع گردد. این گزارش مستنداتی در مورد انگیزهها، زمینه استفاده از رسانهها و اینکه «رسانه چگونه میتواند بخشی از زندگی روزمره و شرایط درونی گردد» را ارائه میدهد. این پروژه همچنین جزئیات مفیدی از نحوه تغییر عادات و نگرشهای رسانه ای کودکان در طول زمان، به خصوص در حوزه رشد عاطفی و شناختی آنها ارائه میدهد.
بخشی از نتایج کلیدی این گزارش:
اکثر کودکان فاقد انضباط و ساختارمندی بودند که در نتیجه مدت زمان طولانی را در اینترنت میگذراندند.
کودکان با فقدان ساختار و برنامه روزمره روبرو بودند:
اجازه دسترسی به فناوری و شرایط خانگی مختلف به این معنا بود که مشارکت در کارهای مدرسه برای برخی از کودکان دشوارتر از دیگری بود.
بسیاری از شرکتکنندگان مدت زمان طولانی آنلاین بودند:
تلفنهای هوشمند و کنسولهای بازی محبوبترین دستگاهها بودند.
تیکتاک همچنان به عنوان پلتفرم غالب در رسانههای اجتماعی است.
فعالیت اصلی اکثر پسران، بازی بود.
بسیاری از کودکان در این مطالعه «بینج واچینگ یا خوره فیلم/بازی» بودند و
استفاده همزمان از چند دیوایس یا صفحه نمایش بخشی از زندگی روزمره آنان بود.
/سایبر تنک/