نمایندگان سنا، به دنبال رفع انحصار در بازار دیجیتال

مجازیست– لایحه جدید یکی از انبوه اقداماتی است که برای کنترل شرکت‌های فناوری از جمله اپل و فیس بوک به کنگره ارائه شده است. البته تاکنون هیچکدام به قانون تبدیل نشده‌اند. هفته آینده این لایحه همراه لایحه دیگری که توسط کمیته قضائی مجلس تصویب شده، به سنا ارائه می‌شود.

گروهی از نمایندگان سنای آمریکا به رهبری ایمی کلوبوچار و چاک گرسلی قصد ارائه لایحه‌ای دارند که اجازه نمی‌دهد شرکت‌های بزرگ مانند آمازون و گوگل محصولات و سرویس‌های خود را بر رقبا ترجیح دهند.

کلوبوچار در بیانیه‌ای در این باره می‌گوید: این شرکت‌ها به عنوان پلتفرم‌های بزرگ دیجیتال به طور مرتب محصولات و سرویس‌های خودشان را در ارجحیت قرار می‌دهند. ما باید سیاست‌هایی وضع کنیم تا فرصت‌های موفقیت کسب وکارهای کوچک و کارآفرینان در بازار دیجیتال تضمین شود.

در این میان آمازون متهم است که با استفاده از داده‌های فروشندگان طرف سوم درباره تولید کالاهایش تصمیم می‌گیرد. از سوی دیگر بررسی هزاران سند داخلی آمازون توسط رویترز نشان داد واحد عملیات این شرکت در هند از یک طرح سیستماتیک برای ساخت کپی کالاهای فروشندگان دیگر استفاده و نتایج جستجو را دستکاری می‌کند تا برندهای خودش در این کشور در بالای صفحه دیده شوند.

/مهر به نقل از رویترز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول