ادعای فیس‌بوک درخصوص کاهش ۵۰ درصدی محتوای خشونت آمیز

مجازیست–فیس بوک به انتشار یک گزارش جدید که ابزار هوش مصنوعی این پلتفرم برای حذف محتوای خشونت آمیز را زیر سؤال برده است واکنش نشان داد.

روزنامه وال استریت ژورنال اخیراً گزارش داد که هوش مصنوعی فیس بوک تأثیر کمی در کاهش و حذف محتوای خشونت آمیز از روی این شبکه اجتماعی داشته است.

این روزنامه به استناد اسناد داخلی سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که طبق برآورد مهندسان این شبکه اجتماعی، الگوریتم های فیس بوک فقط بخش کوچکی از محتوای نفرت پراکنی و ناقض قوانین را حذف می کنند.

با این حال فیس بوک در پاسخ به این گزارش اعلام کرد که رواج محتوای خشونت آمیز و نفرت پراکنی روی این پتلفرم طی سه فصل گذشته نزدیک به ۵۰ درصد کاهش یافته و به حدود ۰۵/۰ درصد یا حدود ۵ دیدگاه از هر ۱۰ هزار دیدگاه رسیده است.

براساس این گزارش فیس بوک از زمان حمله خشونت بار به ساختمان کنگره در روز ششم ژانویه که نشان داد نفرت پراکنی آنلاین تا چه می توان به دنیای واقعی کشیده شود، تحت فشار زیادی قرار گرفته تا محتوای کاربران را تعدیل کند.

«گای روزن» از مدیران فیس بوک روز یک شنبه در یک پست وبلاگی نوشت:

  • ما نمی خواهیم شاهد رواج نفرت روی پلتفرم خود باشیم و درباره کارمان برای حذف این محتوا شفاف عمل می کنیم.

این در حالی است که فرانسس هاگن یک کارمند سابق فیس بوک که بعداً به افشاگر شهرت یافت اخیراً هزاران سند داخلی را فاش کرد که نشان می داد فیس بوک با وجود آگاهی از خطرات محصولات خود، تأثیر آنها را کم اهمیت پنداشته است.

وی اوایل ماه جاری با حضور در یک کمیته فرعی مجلس سنای آمریکا مدعی شد که محصولات فیس بوک به کودکان آسیب زده و دموکراسی کشور را تضعیف می کند.

/سی نت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول