برای مقابله با محتوای غیرقانونی، استاندارد جهانی بنویسید

مجازیست–فرانسیس هاوگن افشاگر فیس‌بوک:

  • پیش‌نویس قانون ملزم کردن شرکت‌های فناوری به مقابله با محتوای آنلاین غیرقانونی باید به یک استاندارد جهانی تبدیل شود.
  • اگر به دنبال جهانی ایمن تر هستیم، باید این نوع قوانین تقویت شوند.
  • قانون خدمات دیجیتال هم اکنون در اختیار پارلمان اروپا است و پتانسیل آن را دارد که به یک استاندارد جهانی طلایی مبدل شده و الهام بخش سایر کشورها و از جمله آمریکا باشد. این قانون باید قوی بوده و اجرای قدرتمندانه‌ای داشته باشند، در غیر این صورت یک نسل فرصت مناسبی را برای همسو کردن آینده فناوری و دموکراسی از دست خواهند داد.
  • محتوای رسانه‌های خبری نباید از قوانین مذکور مستثنی شود زیرا کمپین‌های انتشار اطلاعات نادرست همچنان می‌توانند با سو استفاده از پلتفرم‌های دیجیتالی که توسط ناشران مورد استفاده است، اقدامات سو خود را انجام دهند.

هاوگن کارمند سابق فیس‌بوک بود که به عنوان مدیر محصولات در گروه اطلاعات غلط این شرکت مشغول به کار بود و در هفته‌های اخیر بارها این شرکت را به اولویت دادن به کسب سود و بی توجهی به نفرت پراکنی و انتشار اطلاعات غلط از طریق پلتفرم خود متهم کرده است.

هاوگن اخیراً در برابر کمیته پارلمانی اروپا شهادت داده و در لندن، لیسبون، برلین نیز جلساتی را برگزار کرده است. قانون گذاران اتحادیه اروپا به دنبال تصویب قانونی موسوم به قانون خدمات دیجیتال هستند که توسط مارگارت وستاگر رئیس واحد ضد انحصار اتحادیه اروپا پیشنهاد داده شده است.

/مهر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول