نحوه ساخت اکانت اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

مجازیست–در ابتدا، اینستاگرام صرفاً برای آپلود عکس استفاده می‌شد (و بسیاری از مردم هنوز هم عمدتاً از همین ویژگی استفاده می‌کنند)، اما اکنون این برنامه دارای ویژگی‌های جالب دیگری نیز است که به شما امکان می‌دهد ویدیوها را نیز پست کنید، برای افراد پیام ارسال کنید و حتی به صورت لایو با مخاطبان خود صحبت کنید.

محبوبیت اینستاگرام همچنان در حال افزایش است و اگر شما دارای کسب و کار و تجارتی هستید فرصت خوبی برای شما مهیا شده است تا کسب‌وکار خود را به شیوه‌ای مدرن رونق ببخشید. هیچ دلیلی وجود ندارد که از این کار خودداری کنید پس از همین امروز شروع کنید و آن وقت خواهید دید که چگونه رشد واقعی را در کسب و کار خود تجربه ‌می‌کنید.

می‌دانیم که رسانه‌های اجتماعی گاهی اوقات می‌توانند مانند یک میدان مین به نظر برسند، بنابراین اگر در برنامه اینستاگرام تازه‌کار هستید، بهتر است بعد از خواندن این مطلب و ساخت اکانت اینستاگرام خود به سایت فرادرس مراجعه کنید و صفر تا صد آموزش اینستاگرام را که توسط اساتید مجرب و حرفه‌ای تهیه شده است را دریافت کنید.

در این مطلب نحوه ساخت اکانت اینستاگرام را به زبان ساده برای شما توضیح دادیم سپس نحوه داشتن چندین حساب کاربری و ساخت حساب تجاری را نیز برای شما شرح داده‌ایم پس تا انتها همراه ما باشید.

مراحل ساخت اکانت اینستاگرام

دو راه برای ایجاد یک حساب اینستاگرام وجود دارد: از طریق برنامه در گوشی تلفن همراه و از وب‌سایت اینستاگرام در رایانه.

ساخت اکانت اینستاگرام با گوشی تلفن همراه

۱. دانلود برنامه اینستاگرام

اگرچه می‌توانید از اینستاگرام در رایانه خود استفاده کنید، اما بیشتر مردم از آن در تلفن همراه خود استفاده می‌کنند. برای دانلود اپلیکیشن اینستاگرام روی موبایل خود، یا به اپ استور (اگر آیفون دارید) یا گوگل پلی استور (اگر اندروید دارید) بروید و دکمه «دانلود» یا «نصب» را بزنید. پس از دانلود اپلیکیشن اینستاگرام، آیکونی (مانند تصویر زیر) ظاهر می‌شود، روی آن کلیک کنید تا برنامه باز شود.

۲. ثبت‌نام حساب کاربری

اگر از قبل یک حساب کاربری در فیس‌بوک دارید، می‌توانید با کلیک بر روی دکمه «ورود با فیس‌بوک» وارد شوید. اگر روی این کلیک کنید، شما را به صفحه ورود به سیستم فیس‌بوک می‌برد تا وارد شوید. پس از انجام این کار، حساب اینستاگرام شما به طور خودکار ایجاد می‌شود.

اگر نمی‌خواهید با فیس‌بوک وارد شوید یا حساب فیس‌بوک ندارید، باید «ثبت‌نام» یا «sign up» را در پایین صفحه‌ بزنید و جزئیات را پر کنید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید به غیر از فیس‌بوک دو روش برای ثبت‌نام وجود دارد شماره تلفن و ایمیل. بعد از ثبت‌نام برای بالا بردن امنیت حساب کاربری بهتر است هر دو را وارد کنید.

۳. ثبت‌نام با شماره تلفن:

۱. اگر شماره تلفن دارید روی «Sign up with email or phone number» کلیک کنید. نام کشور خود را پیدا کنید سپس شماره  تلفن خود را وارد کرده، روی Next کلیک کنید. (در ایران شماره تلفن همراه خود را بدون صفر اول وارد کنید)

۲. یک کد شش رقمی از طریق پیامک دریافت خواهید کرد. کد را در ناحیه مورد نیاز تایپ کنید و اکنون باید روی Next کلیک کنید. اگر کد را دریافت نکردید، روی ارسال مجدد کد فشار دهید. اینستاگرام یک بار دیگر یک کد تائید برای شما ارسال می‌کند.

۳. یک نام برای اینستاگرام خود انتخاب کنید یا برای رد شدن از این فرآیند، skip را فشار دهید. نام کاربری اینستاگرام خود را بنویسید سپس روی دکمه Next کلیک کنید.

۴. رمز عبور اینستاگرام را تایپ کنید. سعی کنید از رمز عبور پیچیده استفاده کنید. باید بیش از ۸ کاراکتر، حرف بزرگ، حرف کوچک و نمادهایی مانند (!$%^&*) باشد.

۵. اکنون عکس پروفایل را انتخاب کنید. شما سه گزینه برای انجام این کار دارید. اولین راه، وارد کردن عکس از صفحه فیس بوکتان است که با انتخاب از عکس‌هایی که در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته‌اید، می‌توانید مستقیماً عکس را به اینستاگرام وارد کنید. روش دوم عکس گرفتن مستقیم توسط خود دوربین گوشی تلفن همراه است و روش سوم انتخاب از عکس‌های موجود  در گالری تلفن همراهتان است. اگر نمی‌خواهید عکس پروفایل داشته باشید می‌توانید عکسی را انتخاب نکنید وکافی است روی دکمه Skip کلیک کنید.

۶. در مرحله بعد می‌توانید دوستانتان را که در اینستاگرام حساب کاربری دارند اضافه کنید و یا اگر دوستی ندارید یا حساب کاربری او را ندارید بر روی دکمه skip ضربه بزنید.

۴. ثبت‌نام با ایمیل:

۱. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، می‌توانید اینستاگرام را به دو صورت از طریق شماره تلفن و از طریق آدرس ایمیل ایجاد کنید. این بار می‌خواهیم راه دوم یعنی ثبت‌نام از طریق آدرس ایمیل را توضیح دهیم؛ بنابراین اکنون روی برنامه اینستاگرام فشار دهید و سپس روی Sign up کلیک کنید.

۲. آدرس ایمیل خود را تایپ کنید این روش بسیار آسان و ساده است. ایمیل خود را بنویسید و سپس دکمه « Next » را بزنید.

۳. سپس پیامی ظاهر می‌شود که می‌گوید کد تأیید به آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید ارسال شده است. به صندوق ورودی ایمیل خود بروید، کد را کپی و جایگذاری کنید و آن را در کادر وارد کنید و «Next» را بزنید. اکانت اینستاگرام شما اکنون ایجاد شده است!

مراحل دیگر مانند قبل است.

ساخت اکانت اینستاگرام با رایانه:

اگر می‌خواهید یک حساب اینستاگرام از دسکتاپ خود ایجاد کنید، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

۱. مرورگر دسکتاپ خود را باز کنید.

۲. به www.instagram.com بروید.

۳. اگر قبلاً یک حساب کاربری اینستاگرام دارید، از آن خارج شوید.

۴. روی Sign Up کلیک کنید.

۵. آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

۶. یک نام کاربری و رمز عبور ایجاد کنید و مشخصات پروفایل خود را پر کنید و انجام شد را فشار دهید.

۷. با استفاده از هر یک از این گزینه‌ها یک حساب کاربری جدید در اینستاگرام برای شما ایجاد می‌کند.

نحوه ایجاد اکانت دوم اینستاگرام

گاهی اوقات یک اکانت اینستاگرام کافی نیست.اگر در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی هستید و یا به دنبال ساخت اکانت جدید برای مدیریت یک حساب کاری برای شغل خود هستید و یا فقط می‌خواهید مکانی اختصاصی برای نمایش عکاسی خود می‌خواهید داشته باشید، ساخت و مدیریت چندین حساب اینستاگرام به طور هم‌زمان برای شما لازم است.

در گذشته، قبل از اینکه بتوانید به حساب دیگری وارد شوید، مجبور بودید به طور کامل از یک حساب اینستاگرام خارج شوید؛ اما امروزه اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد تا بدون خروج از حساب‌ها بین حساب‌ها تنها جابه‌جا شوید. در ادامه نحوه اضافه کردن اکانت دیگر را به شما آموزش خواهیم داد.

چند اکانت اینستاگرام می‌توانید داشته باشید؟

اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که حداکثر پنج حساب داشته باشید و بدون خروج از سیستم بین آنها جابجا شوید. (این موضوع  به این  معنا نیست که نمی‌شود بیش از پنج حساب کاربری داشته باشید، بلکه به این معنی است که بعد از رسیدن به این تعداد ، باید از حداقل یکی حساب کاربری خود خارج شوید و دوباره وارد شوید.)

اگر در حین کار متوجه شدید اینستاگرام اجازه اضافه کردن اکانت به شما نمی‌دهد حتما برنامه اینستاگرام شما به روز نیست پس اینستاگرام را به روز کنید و از این ویژگی لذت ببرید.

آیا می‌توانید چندین اکانت اینستاگرام با یک آدرس ایمیل ایجاد کنید؟

به نظر می رسد این مشکل در سال ۲۰۲۱ حل شود . قبلاً نمی‌توانستید از همان ایمیل یا تلفن برای حساب دوم اینستاگرام استفاده کنید. خوانندگانی که موفق به انجام این کار شدند، وقتی رمز عبور خود را فراموش کردند، برای همیشه از حساب دوم قفل شدند.

اکنون لازم نیست ایمیل یا شماره تلفن جدیدی را برای ایجاد یک حساب کاربری دیگر وارد کنید، اگر آن را هنگام ورود به حساب دیگری ایجاد کنید، همانطور که در بالا توضیح داده شد. آنها می توانند ایمیل/تلفن یکسانی را به اشتراک بگذارند  به طور خلاصه بخواهیم بگوییم.

نسخه قدیمی:

آدرس ایمیل را فقط می توان با یک حساب اینستاگرام مرتبط کرد.

نسخه جدید:

یک آدرس ایمیل را می توان با حداکثر ۵ حساب اینستاگرام مرتبط کرد.

ایجاد و مدیریت چندین اکانت در اینستاگرام

اکنون که اصول اولیه را دانستید، زمان آن رسیده است که به تمام روش‌های مختلف ایجاد و مدیریت چندین حساب در اینستاگرام بپردازیم. در بخش زیر، تمام دستورالعمل‌هایی را که برای ایجاد اکانت جدید نیاز دارید، به همراه پاسخ‌هایی به برخی از سؤالات مهم در مورد داشتن چندین حساب آورده شده است.

همانطور که مشاهده کردید دو راه برای ایجاد یک حساب اینستاگرام وجود دارد: از طریق برنامه در آیفون خود و از وب سایت در رایانه خود. در زیر دستورالعمل  اضافه کردن و یا ساخت یک حساب کاربری اینستاگرام درگوشی تلفن همراه شما آمده است:

۱.برنامه اینستاگرام خود را باز کنید.

۲.نماد عکس نمایه خود را در سمت راست پایین صفحه فشار دهید.

۳.نام حساب خود را فشار دهید.

۴.افزودن حساب یا «Log in or Create New account» را انتخاب کنید

۵.ایجاد حساب جدید  یا «Create New Account» را انتخاب کنید و با وارد کردن یک نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری جدید خود را بدون نیاز به وارد کردن ایمیل یا شماره تلفن اکانت خود را بسازید و با زدن دکمه «Complete Sign up» مشخصات پروفایل خود را پر کنید.. هرچند می‌توانید با انتخاب «Add New Phone or Email»  شماره یا ایمیل جدیدی وارد کنید اما اگر این کار را نکنید اکانت جدید شما بر پایه اطلاعات قبلی شما ساخته می‌شود.

اگر نیاز دارید حساب دومی که در جایی دیگر یا در زمان قبلی ایجاد کرده‌اید را اضافه کنید ، باید گزینه «Log Into Existing Account» را انتخاب کنید.  نام کاربری و رمز عبور اکانت قبلی خود را وارد

هنگامی که طبق دستورالعمل‌های بخش قبلی یک حساب جدید به برنامه خود اضافه می‌کنید، حساب به طور خودکار به برنامه شما اضافه می‌شود. به این ترتیب، می‌توانید به راحتی بین آن‌ها جابه‌جا شوید.

با این حال از روش زیر هم می‌توانید اضافه کردن حساب جدید استفاده کنید.

۱. برنامه اینستاگرام خود را باز کنید.

۲. نماد عکس نمایه خود را در سمت راست پایین صفحه فشار دهید.

۳. سه خط افقی در سمت راست بالای صفحه را فشار دهید.

۴. تنظیمات را انتخاب کنید

۵. به پایین صفحه بروید و افزودن حساب را انتخاب کنید.

۶. ورود به حساب موجود را انتخاب کنید.

۷. اطلاعات حساب خود را وارد کرده و وارد شوید.

توجه داشته باشید که پس از افزودن یک حساب کاربری جدید به برنامه اینستاگرام، اعلان‌هایی را از تمام پروفایل‌هایی که اضافه کرده‌اید دریافت خواهید کرد، مگر اینکه به صورت دستی اعلان‌های خود را خاموش کنید؛ بنابراین اگر نمی‌خواهید تلفنتان تمام روز با پیام‌ها و لایک‌ها منفجر شود، ممکن است ایده خوبی باشد که حساب ثانویه خود را در حالت بی‌صدا قرار دهید.

 ساخت حساب کاربری تجاری اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

اگر تازه وارد اینستاگرام شده‌اید یا فقط برای استفاده شخصی از آن استفاده کرده‌اید، باید بدانید راه‌اندازی یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ یک فرآیند نسبتاً آسان است. حساب تجاری ویژگی‌هایی دارد که به شما برای تجزیه و تحلیل رفتار مخاطبانتان کمک می‌کند که می‌توانید بیشترین بهره را از آن ببرید. در ادامه نحوه ساخت حساب تجاری و یا تبدیل حساب فعلیتان را به حساب تجاری آموزش خواهیم داد.

۱. اینستاگرام را دانلود و نصب کنید

ابتدا باید اینستاگرام را از طریق App Store، Google Play یا Windows Phone Store دانلود کنید، مگر اینکه قبلاً آن را نصب کرده باشید.

. یک اکانت اینستاگرام ثبت‌نام کنید

اگر در حال حاضر یک حساب کاربری اینستاگرام با فالوئرهای موجود دارید و به یک حساب تجاری تغییر نداده‌اید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به تنظیمات خود بروید و به صفحه حساب بروید و در آنجا به‌سادگی روی Switch to Professional Account ضربه بزنید.

۲. حساب کاربری خود را راه‌اندازی و اجرا کنید

اگر تازه وارد اینستاگرام شده‌اید، مهم است که توجه داشته باشید که باید صفحه تجاری فیس‌بوک خود را متصل کنید (البته راهی برای ایجاد و راه‌اندازی یک صفحه جدید فیس‌بوک مستقیماً از طریق اینستاگرام وجود دارد).

اما به شما توصیه می‌کنیم این کار را به صورت دستی از طریق فیس‌بوک انجام دهید و آن را مستقیماً از آنجا پیوند دهید تا اکانت تجاری اینستاگرام خود را تنظیم کنید.

هنگامی که برای پیوند دادن هر دو حساب آماده شدید، باید یک نام کاربری انتخاب کنید (پیشنهاد می‌کنم با نام کسب‌وکارتان بروید) و البته یک رمز عبور ایجاد کنید و تمام اطلاعات پروفایل لازم را پر کنید.

در مورد تبدیل حساب شخصی اینستاگرام خود به یک حساب تجاری (کل فرآیند عملاً مانند باز کردن یک حساب جدید است)، به تنظیمات خود در برنامه بروید و در آنجا صفحه حساب (account page) را پیدا کنید و با ضربه زدن رو Switch to Business Profile دنبال کنید. بسته به هدفی که دارید و در نظر گرفتن اهداف نهایی خود در اینستاگرام، می‌توانید بین دو گزینه که بهترین توصیف شماست گزینه Creator یا Business را انتخاب کنید.

بر روی next ضربه بزنید و دسته‌ای را انتخاب کنید که به بهترین شکل حوزه کسب‌وکار شما را توصیف می‌کند. به یاد داشته باشید که یک آدرس ایمیل عملیاتی اضافه کنید، زیرا این یکی از راه‌های اصلی است که مشتریان بالقوه شما سعی می‌کنند با شما تماس بگیرند.

۳. بهینه کردن پروفایل حساب تجاری

هنگامی که صفحه موجود خود را به حساب تجاری تبدیل کردید یا اکانت تجاری جدید اینستاگرام خود را ایجاد کردید، گام مهم بعدی برای شما این است که پروفایل خود را بهینه کنید. برای ویرایش پروفایل، به پروفایل خود که در گوشه سمت راست پایین قرار دارد بروید و روی Edit Profile ضربه بزنید. یکی از کلیدهای داشتن یک اکانت تجاری موفق در اینستاگرام به این مرحله بستگی دارد و شما باید بیشترین اطلاعات را در مورد کسب ‌و کار خود قرار دهید.

انتخاب نام مناسب برای نمایش نام تجاری، کسب و کار یا شخصیت خود در دنیای دیجیتال بسیار مهم است. می‌توانید سعی کنید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید که پلتفرم‌های متعدد را برای در دسترس بودن نام در پلتفرم‌های اجتماعی بررسی می‌کنند تا به شما در ایجاد یک هویت آنلاین به یاد ماندنی کمک کنند. به عنوان مثال، سایت brandsnag.com نام‌های دامنه، دسته‌های رسانه‌های اجتماعی و نامه‌ای کاربری بازی‌های آنلاین را بررسی می‌کند تا مطمئن شوید که نام کاربری شما منحصر به فرد، اصلی و بی‌نقص است.

با افزودن وب‌سایت کسب‌وکارتان، دسترسی را برای دنبال‌کنندگان آسان می‌کنید.

پر کردن گزینه‌های تماس خود نیز چیزی است که قطعاً باید در اولویت قرار دهید. افزودن یک شماره تلفن با گزینه‌های «تماس» یا «متن» و آدرس ایمیل و آدرس مغازه یا شرکت خود نیز راه دیگری است که مشتریان شما می‌توانند به شما دسترسی پیدا کنند یا از مکان فیزیکی شما بازدید کنند.

بهترین راه برای تکمیل Bio این است که شرح مختصری و در عین حال آموزنده از کاری که انجام می‌دهید به‌گونه‌ای ارائه دهید که کسی را گیج نکند.

/سلام نو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول