افزایش فروش در اینستاگرام در ۸ قدم

مجازیست–امروزه دیگر همه جا صحبت از اینستاگرام است! واقعاً تصور می‌کردید که این شبکه اجتماعی تا جایی محبوب شود که حتی بسیاری از کسب و کارها را نیز در خود جای دهد؟! شاید برایتان جالب باشد که تاکنون هزاران صفحه اینستاگرامی برای فروش محصولات و یا ارائه خدمات به کاربران تاسیس شده‌اند و از این طریق، سودهای جذابی نیز به دست آورده‌اند.

با این حال، رقابت در اینستاگرام روز‌به‌روز شدیدتر می‌شود و اگر صاحبان کسب و کار فکری به حال افزایش فروش و جذب مخاطب نکنند، ممکن است دیر یا زود مشتریان خود را از دست بدهند. به همین دلیل، در این مقاله قرار است به موثرترین روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام بپردازیم؛ اگر شما هم به این موضوع علاقه‌مندید، می‌توانید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

تجربه به ما نشان داده است که با رعایت چند نکته‌ی ساده و کاربردی می‌توان فروش محصول در اینستاگرام را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داد. این نکات عبارتند از:

۱- مورد اعتماد بودن خود را برای مشتری اثبات کنید

همان‌طور که می‌دانید، خرید از اینستاگرام و به طور کلی خرید اینترنتی برای بسیاری از افراد یک خرید پر ریسک است؛ این گونه افراد تا زمانی که از شما مطمئن نشوند، هیچ اقدامی برای خرید نخواهند کرد. بنابراین، اولین قدم برای افزایش فروش در اینستاگرام این است که مورد اعتماد بودن خود را برای مشتری ثابت کنید. به همین منظور می‌توانید، شماره‌های تماس خود را در قسمت بیو اینستاگرام قرار دهید؛ یا اینکه وب‌سایت خود را به مشتری معرفی کنید. همچنین، معرفی مکانی برای خرید حضوری نیز می‌تواند اعتماد مخاطب را دوچندان کند.

۲- خرید اینستاگرامی را راحت جلوه دهید

از نظر مخاطب، خرید اینستاگرامی باید بسیار راحت‌تر و بی‌دردسرتر از خرید حضوری باشد. بنابراین، شما هم باید برای این هدف تلاش کنید. به عنوان مثال، بهتر است تمامی مشخصات کالاها و قیمت آن‌ها را در زیر هر پست قرار دهید تا مخاطب برای آگاهی از این مشخصات مجبور نباشد به شما دایرکت دهد. علاوه بر آن، برای ارسال پستی محصولات نیز نهایت همکاری با مشتری را داشته باشید تا احساس خوشایندی برای او ایجاد شود.

۳- با کاربران ارتباط دوستانه داشته باشید

بررسی‌های ما نشان داده است که نحوه تعامل و ارتباط با کاربران در اینستاگرام روی میزان فروش تاثیر بسزایی دارد. در حقیقت، هر چه این ارتباط دوستانه‌تر و صمیمانه‌تر باشد، میزان اعتماد مشتری نیز بیشتر شده و احتمال خرید او نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل، همواره توصیه شده است که از ادبیات دوستانه برای پاسخ به دایرکت‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال، شروع گفتگو می‌تواند با سلام و احوالپرسی باشد و سپس راهنمایی‌های دلسوزانه انجام شود. برای پاسخ به کامنت‌ها نیز بهتر است از جملات محبت‌آمیز استفاده کنید و حدالامکان تمامی کامنت‌ها را با دقت پاسخ دهید.

۴- از جشنواره‌های تخفیفی غافل نشوید

زمانی که رقابت بین صفحات اینستاگرامی شدت یافته است، می‌توانید برای فروش بیشتر از جشنواره‌های تخفیفی استفاده کنید. قرار دادن محصولات خاص با تخفیف ویژه و همچنین ارسال رایگان محصولات، بهترین گزینه برای جشنواره‌های تخفیف است. با این کار، مشتری برای خرید از شما تمایل بیشتری از خود نشان خواهد داد و اگر سایر اصول دیجیتال مارکتینگ را رعایت کرده باشید، حتماً جزء خریداران محصول‌تان خواهد بود.

۵- اصول هشتگ‌گذاری را رعایت کنید

هشتگ‌گذاری یکی از مهم‌ترین اصول در تبلیغات اینستاگرامی است. با کمک هشتگ‌های زیر هر پست و جستجوی آن‌ها در سرچ اینستاگرام می‌توان محتواهای مرتبط با آن هشتگ را به راحتی پیدا کرد. حال اگر هشتگ‌گذاری به درستی انجام شده باشد، احتمال دیده شدن محتوای شما نیز بیشتر خواهد شد. به همین منظور، بهتر است از هشتگ‌های مرتبط با محصول خود استفاده کنید و سایر هشتگ‌های غیر مرتبط را حذف کنید. علاوه بر آن، تعداد هشتگ‌ها را کمتر کنید تا قدرت آن‌ها بیشتر شود. در ضمن استفاده از هشتگ‌های چند کلمه‌ای را نیز فراموش نکنید!

۶- سعی کنید همیشه آنلاین باشید!

یک کسب و کار اینترنتی باید همواره آنلاین باشد تا بتواند در هر ساعت از شبانه‌روز به مشتریان خود پاسخ دهد. البته پاسخگویی شبانه‌روزی ممکن است دشواری‌های زیادی داشته باشد؛ اما می‌توانید برای آنلاین بودن یک برنامه منظم داشته باشید تا مخاطبان نیز بدانند در چه ساعاتی از شبانه‌روز قادر به خرید از شما هستند. برای گذاشتن پست و استوری اینستاگرام نیز باید یک برنامه زمانی داشته باشید و به صورت منظم، محتواهای تولید شده را منتشر کنید.

۷- محتوای جذاب و منحصربفرد تولید کنید

بازاریابی و تولید محتوا در دنیای اینترنت از اهمیت خاصی برخوردار است. برای کسب و کارهای اینستاگرامی نیز باید تولید محتوا را به صورت جدی پیگیری کنید؛ زیرا این شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس و فیلم است و کاربران از طریق محتوای جذاب با کسب و کار شما آشنا می‌شوند. توصیه ما این است که برای تولید محتوا از شرکت‌های معتبر کمک بخواهید تا استراتژی مخصوص شما را برنامه‌ریزی کرده و آموزش‌های لازم را بدهند.

۸- با تبلیغات اینستاگرامی، مخاطبان خود را افزایش دهید

استفاده از تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام نیز امتحان خود را پس داده است! شما با استفاده از روش‌های مدرن تبلیغاتی می‌توانید مخاطبان خود را افزایش داده و بازدهی فروش بالایی را تجربه کنید. علاوه بر آن، تبلیغات با کمک اینلوئنسرها نیز اگر به درستی انجام شود، بازدهی خوبی خواهد داشت.

در آخر باید بگوییم که با رعایت نکات گفته شده، می‌توانید میزان فروش اینستاگرامی خود را به طور چشمگیری افزایش دهید. اما در این راه بهتر است از یک شرکت معتبر نیز کمک بخواهید تا مسیر پیشرفت‌تان را هموار کند. در ادامه با یکی از این شرکت‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

رسانه تجارت نوین به‌عنوان یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه دیجیتال مارکتینگ، موفقیت‌های زیادی را در این زمینه کسب کرده است. حضور متخصصان و کارشناسان حرفه‌ای در تیم نوین سبب شده است که پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی به بهترین شکل ممکن انجام شود.

دوره اینستاگرام نوین به کسب‌وکارهای ایرانی کمک می‌کند تا بتوانند با تولید محتوای موثر در اینستاگرام نه‌تنها فروش خودشان را بیشتر کنند بلکه به انتخاب اول و آخر مشتریانشان هم تبدیل شوند.

/موج/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول