طرح صیانت باعث افزایش مهاجرت نمی‌شود

مجازیست–غلامحسین کرمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این پرسش که طرح‌هایی مانند طرح «صیانت از فضای مجازی» با توجه به اینکه پس از مطرح شدنش آمار جست و جوی کلمه «مهاجرت» در گوگل افزایش داشت، چه تاثیری بر مهاجرت دارد:

  • نه، این مساله توسط رسانه‌های بیگانه مطرح شده. این طرح که محدودیت ایجاد نمی‌کند، اگر کسی مطالعه کرده باشد اتفاقا این طرح می‌خواهد از فضای مجازی به گونه‌ای حمایت کند که سره را از ناسره بتوان تشخیص داد. در واقع ما باز هم می‌توانیم از فضای مجازی به گونه‌ای استفاده کنیم که فرصت‌های شغلی ایجاد شود بنابراین من در این حوزه مشکلی نمی‌بینم.
  • جوان نیاز به خودشکوفایی دارد و اگر زمینه برآورد تامین این نیاز را فراهم نکنیم جوانان هم به مهاجرت روی می‌آورند.

استفاده از جوانان ارزشی و بسیجیان

  • قطعا یکی از دغدغه‌هایی که حضرت آقا از همان اوایل هم داشتند استفاده از توانمندی داخلی بود که یکی از بهترین مصداق‌هایش نیروی جوان به خصوص نیروی جوان ارزشی و بسیجیان دلسوز است. رهبری همیشه طالب این بسیجیان در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه علم و دانشگاه بوده‌اند.
  • مجلس باید راه‌های حمایت از این نخبگان را با کمک دولت در قالب طرح و لایحه تدوین کند. بحث استفاده از تسهیلات مناسب، به کارگیری نخبگان در جا‌هایی که نیاز و ادامه تحصیلات‌شان مطرح است که باید بیش از این از فکر، ایده و برنامه این جوانان استفاده کرد. همچنین تشکیل سازمان‌های مربوط به جوانان و نخبگان می‌تواند راهگشا باشد.
  • به هر جهت باید راه‌هایی که بتوانیم استفاده بیشتری از نخبگان داشته باشیم را مجلس و دولت همفکری کنند تا در راستای فرمایش آقا بتوانیم کاری انجام دهیم چرا که این جوانان بهترین سرمایه مملکت ما هستند. در هر نسل تعداد محدودی نخبه داریم که اگر استفاده نشود یعنی ما یک نسل را ضایع کرده‌ایم.

حمایت از جوانان مستعد

  • تحریم‌ها نه اینکه تاثیر نداشته باشد ولی کمترین اثر را داشته است. ما خودمان به سراغ جوانان‌مان نرفیتم و از توانشان استفاده نکردیم. اینکه می‌گویند نگاهمان را از خارج باید به داخل بیاوریم یکی از مصداق‌هایش همین توجه به جوانان مستعد است که دولت‌ها و مجالس مختلف در این امر کوتاهی کرده‌اند.

اظهار نظر اخیر این نماینده مجلس در شرایطی است که در طول چند ماه گذشته تعداد قابل توجهی از جوانان کشور مهاجرت کرده‌اند. علاوه بر مهاجرت فیزیکی حتی شاهد مهاجرت کاری این نیروهای انسانی به شرکت‌های بزرگ بین‌المللی به شکل دورکاری و مدیریت کار از ایران نیز هستیم.

این جوانان نیز مدعی شده‌اند مشکلات معیشتی و از طرف دیگر عدم دسترسی به بسترهای مناسب در اکوسیستم استارتاپی کشو منجر به این اننتخاب آنها شده است.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول