احراز هویت آگهی دهندگان خودرو الزامی نیست، اختیاری است

مجازیست–هفته گذشته قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی طی نامه‌ای خطاب به روسای مرکز امور اصناف، بازرگانان و اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو را ابلاغ کرد. طبق این ابلاغیه، پلتفرم‌های درج آگهی خودرو موظف شدند تا روی تمامی بسترهای الکترونیکی خود اعم از وب‌سایت و نرم‌افزار، ۶ قابلیت مهم را ایجاد کنند که یکی از آن‌ها احراز هویت آگهی‌کنندگان خودرو است.

علی رهبری،رییس مرکز تجارت توسعه الکترونیکی:

  • سه مقوله احراز هویت آگهی دهنده، احراز اصالت خودرو ، احراز پروانه کسب داشتن آگهی دهنده به صورت اختیاری خواهد بود و با نمادهای مختلف در آگهی‌ها به نمایش در خواهد آمد.
  • یک تیک سبز برای آگهی دهنده که تمامی موارد پروانه کسب و کاری دارد به نمایش در بیاید. یک تیک نارنجی نیز وجود دارد برای کسی که فقط آگهی پروانه کسب آن احراز هویت شود.
  • شماره بیمه نامه یا سال خودرو نیز باید ثبت شود و از بیمه مرکزی استعلام شود تا چنین خودرویی وجود دارد یا خیر. این هم یک تیک آبی رنگ به خود اختصاص خواهد داد. همه این موارد اختیاری است و باعث ارزشمند شدن آگهی خواهد شد.‌
  • ضوابط قبلی همه الزام آور بود اما این مورد الزامی نیست تا باعث ریزش مشتریان این پلتفرم های درج آگهی نشود.
  • در سال‌های گذشته و در شرایط التهاب بازار یک سری آگهی‌های سوری درج می‌شد که اصلا قیمت واقعی را بازتاب نمی‌دانند. آگهی‌های متعدد باعث افزایش قیمت می‌شد و این مسأله بازار را به هم می‌ریخت.
  • راهکار این بود که برای این بازار یک زیر ساخت احراز فراهم کنیم و اگر یکی بخواهد آگهی ثبت کند امکان احراز هویت آن وجود داشته باشد. همچنین اگر آگهی کننده بخواهد تعداد آگهی بالا بزند، از مشتری معمولی خارج شده و دلال یا نمایشگاه دار است. علاوه بر این در برخی مواقع هم خودروی نیست اما آگهی فروش آن صورت می‌گیرد که باید با این موضوع هم مبارزه کرد.
  • آن‌ها از پلتفرم‌ها خواسته‌اند تا شرایط احراز هویت را در سایت‌های خود ایجاد کنند اما انجام آن را بر عهده فروشنده بگذارند و قابلیت اختیاری بگذارند‌.
  • باور داریم اگر فرهنگ این مساله ایجاد شود، خیلی بهتر است و به مرور تمامی آگهی دهندگان به این سمت خواهند رفت تا متقاضیان بیشتری برای خرید خودرویشان داشته باشند.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول