مقابله آمازون با قوانین، کنگره آمریکا را خشمگین کرد

مجازیست–شرکت آمازون پیکاری مخفیانه راه اندازی کرده تا برخلاف قوانین حریم شخصی، داده های میلیون‌ها آمریکایی را با هدف کسب درآمد جمع‌آوری کند.

افشای این موضوع توسط خبرگزاری رویترز، خشم نمایندگان کنگره را برانگیخته و موجب واکنش های تند شده است. ریچارد بلومنتال سناتور دموکرات ایالت کنکتیکات در این مورد گفته است: آمازون به شکلی شرم آور پیکاری را آغاز کرده تا با قوانین مدافع حریم شخصی مقابله کند و در عین حال از ابزار و وسایل تولیدی خود برای گوش کردن به صحبت های مردم و مشاهده زندگی ما استفاده می کند.

وی در حساب کاربری خود در توئیتر در این مورد افزوده است: این به یک رویه کلاسیک توسط شرکت های فناوری مبدل شده که از پول و لشگر افراد لابی گرد برای مقابله با اصلاحات معنادار در پس پرده استفاده می کنند، اما در برابر عموم مدعی حمایت از این اصلاحات می شوند!

این نماینده کنگره افزوده: این وضعیت نشانگر ضرورت اقدام قوی تر دو حزبی برای محافظت از حریم خصوصی کاربران است. هیچ قانون فدرال مهمی در خصوص حفظ حریم خصوصی در سال‌های اخیر در کنگره تصویب نشده، زیرا اعضا در مورد این موضوع به بن‌بست رسیده‌اند.

ران وایدن سناتور آمریکایی دموکرات ایالت اورگان که در سال‌های اخیر چندین لایحه حفظ حریم خصوصی را ارائه کرده هم در بیانیه‌ای گفت: افشاگری رویترز نشان می‌دهد که چگونه شرکت‌هایی از جمله آمازون میلیون‌ها دلار برای تضعیف قوانین ایالتی خرج می‌کنند. کنگره باید ثابت کند آمازون اشتباه می کند و قانونی را تصویب کند که در نهایت شرکت های بزرگ را از سوء استفاده و بهره برداری از داده های شخصی کاربران بازدارد.

/فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول