بخش خصوصی با اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت موافق بود

مجازیستسهیل یحیی‌زاده که اخیرا ریاست کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات فراکسیون راهبردی مجلس را هم بر عهده گرفته است، به اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت اشاره کرد:

  • دلیل اینکه این طرح اصل هشتاد و پنجی شد، این بود که در صحن اصلی مجلس نماینده‌‌ها از طیف‌های مختلف و با تخصص و دانش مختلف حضور دارند و حوزه تخصصی همه آن‌ها حوزه ICT نیست. از این رو ممکن بود در جریان بررسی طرح، نظراتی غیر تخصصی و غیرکارشناسی به طرح اضافه یا از آن کم شود.
  • با اصل هشتاد و پنجی شدن، طرح صیانت در کمیسیونی با حضور افراد متخصص بررسی شده و این افراد می‌توانند بهترین تصمیم را بگیرند.
  • در این فرآیند بخش خصوصی هم می‌‌تواند در بررسی درگیر شود و به بهتر شدن طرح کمک کند.
  • قبل از اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت، جلسه‌‌ای با بخش خصوصی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برگزار شد، پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم در این جلسه حضور داشت و نظر او این بود طرح صیانت بایستی اجرا شود، یا امروز یا فردا یا سال دیگر. زیرا نیاز کشور است و اگر امروز این طرح تهیه نشود در آینده حتما تصویب خواهد شد. اما بهتر است که اصل هشتاد و پنجی شود.

آن طور که عضو کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات می‌گوید پژمان‌فر در آن جلسه به همه حاضران از بخش خصوصی گفته است که بروند درباره طرح صیانت اطلاع‌رسانی کنند و توییت بزنند زیرا این طرح در حال اصل هشتاد و پنجی شدن است.

  • در جلسه آن روز، بخش خصوصی از اصل هشتاد و پنجی شدن طرح حمایت کردند که این افراد شامل نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای و انجمن کسب‌و‌کارهای اینترنتی هم بودند.
  • بنابراین قبل از اینکه رای‌گیری انجام شود که طرح اصل هشتاد و پنجی شود یا خیر، نمایندگان بخش خصوصی با این موضوع موافق بودند و معتقد بودند این بهترین حالت است. یعنی از حالتی که طرح در صحن تصویب شود بهتر است.

/فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول