میانجی‌گری یک استرالیایی برای توافق گوگل و فیس‌بوک با رسانه‌ها

مجازیست–ثروتمندترین فرد استرالیا اعلام کرد سازمان بشردوستانه وی به دنبال یک توافق جمعی با گوگل و فیس بوک برای تضمین حقوق ناشران کوچک است.

این اقدام با استقبال ناشران استرالیایی مواجه شده و آنها امیدوارند بتوانند با چنین حمایتی به توافق های مالی خوبی با فیس بوک و گوگل دست یابند. بر اساس قانون جدیدی که به تصویب دولت استرالیا رسیده، گوگل، فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی باید بابت بازنشر محتوای خبرگزاری ها و سایت های خبری استرالیایی به انها مبالغی را پرداخت کنند.

گوگل و فیس بوک در قبال این موضوع رویکردهای متفاوتی دارند و مداخله فارست به نفع ناشران کوچک می تواند به تعیین هزینه ها به شکلی منصفانه کمک کند. ناشران کوچک استرالیایی می گویند فیس بوک تمایلی به پاسخ گویی به تماس های ناشران کوچک ندارد و حقوق آنان را نادیده می گیرد.

استرالیا از ماه مارس این دو غول فناوری را ملزم به مذاکره با رسانه های استرالیایی برای پرداخت هزینه بازنشر محتوایی کرد که ترافیک و تبلیغات را به سمت وب سایت های آنها هدایت می کند. این قانون به دولت استرالیا اجازه می‌دهد در صورت شکست مذاکرات بین غول‌های فناوری و ارائه‌دهندگان اخبار، جریمه‌هایی را تعیین کند.

/فارس به نقل از رویترز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول