طرح را واقع‌بینانه پیش می‌بریم

مجازیستمهرداد ویس کرمی، دبیر دوم کمیسیون تخصصی طرح صیانت با اشاره به به نظرات کارشناسی دیگر نمایندگان حاضر در کمیسیون تخصصی بررسی طرح صیانت:

  • این طرح انشالا رای خواهد آورد و مشکل رای ندارد. برخی افراد مخالف هستند و دغدغه‌هایی دارند. برخی دیگر با کلیات طرح مخالف هستند که جای تردید دارد. در آیین‌نامه برای این موارد بندهایی پیش‌بینی شده با نظر رئیس یا سه نفر اعضای کمیسیون، کسانی که حرفی دارند، دعوت می‌شوند و دغدغه‌های خود را مطرح می‌کنند. نمایندگان صحبت‌های آنها را می‌شوند و بر اساس آن تصمیمات کارشناسی می‌گیرند.
  • برآورد من این است که ۱۹ رای مثبت خواهد داشت در حالی که برای نهایی شدن به ۱۶ رای مثبت نیاز دارد.
  • من با کلیت این طرح موافقم. اما چون به طور طبیعی از گروه‌های کارشناسی پیشنهادات مختلفی به ما رسیده آنها را مطرح می‌کنیم تا ببینیم در نهایت نظر جمعی چه خواهد بود.
  • از عمده کسانی که حرفشان قابل شنیدن است، کسب و کارها هستند. کسانی که در فضای مجازی کسب و کار راه انداخته‌اند. این افراد نگران کارشان هستند که با مشکل مواجه نشود. اصلی‌ترین گروه ذی نفع این افراد هستند. گروهی دیگر هم هستند که نگرانی امنیتی دارند.
  • نگرانی این افراد از این رو است که اطلاعات شخصی آنها چه خواهد شد؟ آیا این اطلاعات در اختیار قرار می‌گیرد یا خیر؟ آیا از اطلاعات سواستفاده می‌شود یا خیر؟ توجه به این موارد دغدغه خود اعضای کمیسیون نیز هست و برای ما موضوعیت دارد اسرار و کرامت مردم حفظ شود و افرادی که کسب و کار راه انداخته‌اند آسیب نبینند.
  • افراد می‌توانند نظرات خود را به صورت تخصصی به نمایندگان عضو کمیسیون انتقال دهند. افرادی هستند که در بخش‌های خصوصی فعال هستند و نظرات خود را بیان کردند.
  • وزارت ارتباطات نیز صحبت‌هایی داشتند که قرار شد نظرات آنها در جلسه آینده مطرح و شنیده شود. شخص وزیر ارتباطات نیز صحبت‌هایی در این زمینه دارند. یک سری از مسائل در این طرح به صورت جدی به آنها ربط دارد. آنها به صورت کارشناسانه در جلسه حضور خواهند داشت که نظراتشان شنیده شود.
  • همه اعضای کمیسیون موافق طرح نیستند و در کمیسیون یکدستی در این مورد وجود ندارد.
  • من چند نفر را می‌شناسم که به کمیسیون آمده‌اند تا این طرح رای نیاورد. البته خیلی جای نگرانی نیست و خود ما هم واقعا با نظر کارشناسی رای خواهیم داد و به این شکل نیست که از قبل تصمیم خود را گرفته باشیم. افرادی داریم که مخالفت آنها به حدی جدی است که به کلیات طرح نیز رای نمی‌دهند.
  • کسانی هم هستند که نظرشان در ادامه مذاکرات مشخص می‌شود چرا که فعلا افراد به صورت واضح و شفاف نظر خود را بیان نمی‌کنند اما به دلیل این که رای‌گیری به صورت علنی انجام می‌گیرد رای افراد مشخص خواهد شد. معتقدم رای‌گیری باید به صورت علنی و با بالا بردن دست انجام شود.
  • ۳۰ ساعت جلسه رسمی داشتیم و ۸۵ جلسه رسمی و غیر رسمی برگزار شده است. در ابتدا این طرح ۴۷ ماده بود و زمانی که بیرون آمد ۷۴ ماده شد. هر هفته ۲ جلسه و در ماه ۶ جلسه برگزار می‌شود. باید تلاش کنیم تا قبل از بودجه به جمع‌بندی برسیم به علت اینکه به بحث بودجه برسد کار سخت خواهد شد.
  • مباحث به صورت زنده از خانه ملت پخش می‌شود. حتی صدا و سیما هم می‌تواند آن را پوشش دهد که اگر کوتاهی می‌کند ایراد از خود آنهاست. اگر مباحث را پیگیری کنید به این شکل نیست و در بحث کلیات مطرح شده و قطعا خود ما هم چنین چیزی را نمی‌پسندیم.
  • من فیلترشکن هم دارم. باید واقع‌بین باشیم، نمی‌شود چشم را روی واقعیت‌ها ببندیم و تصمیمی بگیریم که مردم را با مخاطره مواجه کند. خود من شخصا در این موارد که غیرکارشناسی باشد رای نمی‌دهم. وقتی خود من اینستاگرام و تلگرام استفاده می‌کنم و پیام‌رسان‌های داخلی ما هنوز پاسخ‌گو نیست، عاقلانه نیست ما آن یک راه را ببندیم.
  • این صحبت‌ها جوسازی است. گروهی هستند که نمی‌خواهند مجلس کاری کند. برخی از آنها در آلبانی و خارج از کشور هستند. می‌خواهند مجلس را فلج کنند. ما نمی‌توانیم به خاطر جوی که درست شده عقب‌نشینی کنیم اگر این طور باشد خب داخل خانه می‌نشینیم. ما باید ببینیم حرف درست کجاست؟ استدلال درست چیست و براساس مصالح کشور تصمیم بگیریم. این فلسفه مجلس و نمایندگی است و غیر از این باشد دیگر قابل اعتنا نیست. منِ نماینده پاسخگو به کسی که حرف بی‌حساب و غیرکارشناسی می‌زند نیستم، می‌شنویم اما براساس آن چه کارشناسی باشد تصمیم می‌گیریم.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول