روسیه ادامه فعالیت شرکت‌های فناوری را به راه‌اندازی دفتر مشروط کرد

مجازیست–سازمان تنظیم مقررات دولتی «Roskomnadzor» فهرستی از شرکت‌های موردنظر روسیه را به اشتراک گذاشت و مشخص کرد این شرکت‌ها دقیقا چه کارهایی باید انجام دهند تا با الزامات روسیه مطابقت داشته باشد.

به موجب تصمیم جدید روسیه، شرکت‌هایی که الزامات داشتن دفاتر نمایندگی رسمی را برآورده نکنند، با محدودیت‌های مختلفی از جمله محدودیت فعالیت‌های تبلیغاتی، جمع‌آوری داده و نقل و انتقال مالی مواجه می‌شوند و در نهایت فعالیت آنها از سوی نهادهای قانونگذار به صورت کامل ممنوع خواهد شد.

در فهرست تهیه شده نام شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله اپل، فیسبوک، گوگل، تیک تاک، توییتر و حتی تلگرام دیده می‌شود. در گزارش تهیه شده از سوی این نهاد، روسیه قصد دارد با این رویکرد گامی در جهت ارتقا و تقویت بخش فناوری داخلی خود در برابر پروژه‌های ایالات متحده بردارد.

روسیه پیش از این نیز برای ارائه خدمات دیجیتالی از سوی شرکت‌های خارجی مالیات تعیین کرده بود و میزان مالیات شرکت‌های محلی فعال در حوزه فناوری اطلاعات را نیز کاهش داده بود.

همچنین این کشور الزاماتی برای دستگاه‌های الکترونیکی که در روسیه به فروش می‌رسند، تعیین کرده بود. سازمان تنظیم مقررات روسیه در مصاحبه با رویترز اعلام کرده که این شرکت‌ها علاوه بر الزام داشتن دفتر نمایندگی در این کشور، موظفند که با محدود کردن دسترسی به اطلاعات و داده‌ها،‌ مانع از نقض قوانین روسیه شوند.

گفتنی است با چنین الزاماتی، شرکت‌های فناوری در موقعیت دشواری قرار می‌گیرند. الزاماتی که روسیه از آنها سخن به میان می‌آورد به معنی سانسور هرگونه اطلاعات علیه دولت این کشور است. گفتنی است روسیه اخیرا پرونده‌ای علیه اپل در ارتباط با اپ استور باز کرده و این شرکت را متهم به سوءاستفاده از بازار نموده است.

تاکنون هیچ یک از شرکت‌های ذکر شده توسط سازمان تنظیم مقررات روسیه نسبت به این تصمیم اظهارنظری نکرده‌اند.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول