۱۲۳۴۵۶ رایج‌ترین گذرواژه سال

مجازیست–شرکت NordPass طی تحقیقاتی توانسته فهرست ۲۰۰ گذرواژه رایج دنیا را به دست آورد. این فهرست علاوه بر خود گذرواژه‌ها، زمان لازم برای شکستن آن‌ها را هم ذکر کرده است. پراستفاده‌ترین گذرواژه هنوز ۱۲۳۴۵۶ است که در مطالعات NordPass بیش از ۱۰۳ میلیون دفعه مشاهده شده و شکستن آن کمتر از یک ثانیه زمان می‌برد. در حقیقت، همه موارد موجود در فهرست ۵۰ پسورد رایج (به جز یک مورد) در کمتر از ۱ ثانیه شکسته می‌شوند.

در رتبه دوم ۱۲۳۴۵۶۷۸۹ با ۴۶ میلیون فراوانی قرار دارد و جایگاه سوم هم به ۱۲۳۴۵ با حدود ۳۳ میلیون فراوانی تعلق گرفته است. در ادامه فهرست کامل ۱۰ پسورد رایج سال ۲۰۲۱ را مشاهده می‌کنید:

  1. ۱۲۳۴۵۶
  2. ۱۲۳۴۵۶۷۸۹
  3. ۱۲۳۴۵
  4. qwerty
  5. password
  6. ۱۲۳۴۵۶۷۸
  7. ۱۱۱۱۱۱
  8. ۱۲۳۱۲۳
  9. ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰
  10. ۱۲۳۴۵۶۷

فراوانی رتبه دهم این فهرست ۹.۳ میلیون بار اعلام شده است. همان طور که گفتیم شکستن این عبارات برای هکرها بسیار ساده است، اما در فهرست ۲۰۰تایی تحقیق NordPass گذرواژه‌هایی مثل ۱g2w3e4r یا gwerty123 هم دیده می‌شوند که شکستن آن‌ها نیازمند سه ساعت زمان است.

شرکت NordPass می‌گوید کشورهایی که بیشتر از بقیه تحت تاثیر نشت داده قرار داشته‌اند شامل آمریکا، شیلی، استرالیا، نیوزلند، روسیه، فرانسه، ایتالیا و آلمان‌ می‌شوند. افزون بر این، گفته شده که کاربران در کشورهای مختلف تحت تاثیر اتفاقات فرهنگی گذرواژه‌های خود را انتخاب کرده‌اند. برای مثال موفقیت تیم فوتبال «لیورپول» در سال‌های اخیر باعث شده liverpool با فراوانی ۲۲۴ هزار بار سومین گذرواژه پراستفاده در انگلیس باشد.

در برخی کشورها این ارجاع به موضوعات مذهبی صورت گرفته است. برای مثال در نیجریه نوزدهمین گذرواژه پرمصرف christ به معنای «مسیح» بوده، در حالی که در عربستان bismillah یا «بسم‌الله» توسط ۱۵۹۹ نفر استفاده شده و ۳۰امین گذرواژه رایج این کشور معرفی شده است.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول