استارتاپ‌ها برای حق قانونی‌شان می‌جنگند

مجازیستسورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از بیست‌ودومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار (که روز سه شنبه ۲۳ آذرماه آغاز به کار کرد)، با اشاره به وجود مشکلات حقوقی و قانونی در مسیر اکوسیستم استارتاپی کشور گفت:

  • همه ما در اکوسیستم استارتاپی کشور باید مبارزه کنیم تا مشکلات حقوقی و قانونی در مسیر اکوسیستم حل شود.
  • مشکلات پیش آمده برای دیوار و دیگر پلتفرم‌ها طبیعی است و این دسته از مشکلات از شکل‌گیری اکوسیستم استارتاپی در کشور ادامه دارد. دقیقا از آن زمانی که تاکسی‌های اینترنتی در کشور شکل گرفته است این دسته از مشکلات قانونی و حقوقی وجود داشت و این مسائل بوده است.
  • ما برای رسیدن به حق و حقوق خود در این مبارزه همگی باید در یک جبهه باشیم، چرا که ضوابط و قوانین در کشور مطابق با اکوسیستم جدیدی که شکل نگرفته است.
  • ما آهسته آهسته با پیگیری و مبارزه توانسته‌ایم کار‌ها و مسائل و مشکلات استارتاپ‌ها را در کشور حل کرده و پیش ببریم؛ بنابراین در زمینه پلتفرم دیوار هم همین‌گونه است و ان‌شالله مشکلات این پلتفرم هم حل خواهد شد.

حمایت نهادهای حاکمیتی از دیوار

پرویز کرمی، مدیرکل روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز درباره اینکه نظر دولت درباره حکم قطعی حبس برای پلتفرم دیوار چیست:

  • حمایت را قبل از هر چیز خود قوه قضائیه از پلتفرم دیوار انجام داده است. آقای اژه‌ای، رئیس محترم قوه قضائیه خود به این موضوع ورود و در زمینه رسیدگی به این حکم دستور ویژه‌ای را صادر کرده‌اند.
  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز درباره این حکم صادر شده برای مدیر عامل پلتفرم دیوار نیز اطلاع‌رسانی کرده و اقدام‌های لازم را انجام داده‌اند.

او دقیقا نسبت به اینکه چه اقداماتی از سوی این نهادها انجام شده اشاره نکرده و تاکید کرده که قوه قضاییه همراه با نخبگان ایران است.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول