کمیسیون فدرال تجارت آمریکا از ادغام جدید متا تحقیق می کند

مجازیست–این تحقیق بدان معنا است که رگولاتورهای آنتی تراست آمریکا نه تنها تمایل فیس بوک به خرید شبکه های اجتماعی معمول، بلکه تمایل شرکت به ادغام استارت آپ های واقعیت مجازی را به طور دقیق بررسی می کنند.

به نوشته جاش سیسکو، خبرنگار نشریه «اینفورمیشن»، متا قبلاً ۵ استارت آپ واقعیت مجازی دیگر نیز ادغام کرده که یکی از آنها استودیو تولید کننده بازیBeat Saber است. اما هیچکدام از این ادغام ها توسط دولت بررسی نشده بودند، زیرا قیمت خرید آنها بسیار اندک بود.

در بخشی از گزارش این نشریه آمده است: اما به گفته دو منبع آگاه، عده ای از رگولاتورها عملیات ادغام ۴۰۰ میلیون دلاری «سوپرنچرال» را به تاخیر می اندازند.

البته هنوز مشخص نیست کمیسیون فدرال تجارت آمریکا معامله ادغام این استارت آپ را در چه حوزه ای ارزیابی می کند. این درحالی است که آژانس فدرال مذکور همزمان با ثبت شکایتی از متا تلاش دارد ادغام اینستاگرام و واتس اپ را نیز لغو کند.

هر چند ممکن است این کمیسیون در نهایت فرایند ادغام «سوپرنچرال» را تایید کند، اما تصمیم برای تحقیقات درباره آن نشان می دهد تلاش های متا برای خرید استارت آپ های پر طرفدار و ادغام آنها در پلتفرمش با مانعی جدی روبرو شود.

/مهر به نقل از ورج/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول