طرح صیانت از حقوق کاربران برای سومین بار به مرکز پژوهش‌های مجلس بازگشت

مجازیست–با موافقت اکثریت اعضای کمیسیون مشترک مقرر شد مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در کارگروهی مشترک با اعضای کمیسیون به مدت ۲۰ روز دیگر برای اعمال پیشنهادات اصلاحی وزارت ارتباطات، مرکز ملی فضای مجازی، مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون مشترک، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی نسخه ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۰  را مورد بازبینی و بررسی قرار دهد.

این سومین باری است که طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی برای بررسی‌های بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس بازمی‌گردد.

نخستین بار وقتی در کمیسیون فرهنگی ایده نگارش چنین طرحی مطرح شد، طرح برای بررسی و نگارش نهایی به مرکز پژوهش‌ها رفت و نسخه نهایی آن برای رای‌گیری درخصوص تصویب اعمال اصل ۸۵ قانون اساسی روی آن به صحن علنی مجلس آمد.

پس از آن کمیسیون مشترک بررسی‌کننده طرح با وصول نامه وزیر ارتباطات روی این طرح، برای تطبیق و تلفیق طرح با نظرات و پیشنهادات وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای، طرح را به مدت ۱۰ روز در اختیار مرکز پژوهش‌ها قرار داد تا نظر کارشناسی خود را روی آنها ارایه دهد.

در نهایت مرکز پژوهش‌ها اعلام کرد هر دو نسخه طرح مغایرت‌هایی با اصول قانون اساسی دارند و بررسی‌های کارشناسی بیشتر آن به زمان بیشتری نیاز دارد که موجب عصبانیت کمیسیون مشترک شد و نظرات انتشار یافته عمومی آن را یک بیانیه سیاسی عنوان کرد.

در نهایت، امروز و در دوازدهمین جلسه کمیسیون، اعضا در میانه شلوغی مجلس برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ و غیب نمایندگان در جلسه کمیسیون مشترک طرح صیانت، با درخواست این مرکز برای تخصیص زمان بیشتر به مدت ۲۰ روز موافقت کردند تا پیشنهادات اصلاحی وزارت ارتباطات، مرکز ملی فضای مجایزی، مرکز پژوهش‌ها و طرح کمیسیون مشترک نسخه ۵ دی ماه با نام نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی را بررسی و اعمال کنند.

/ایستنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول