تعامل با مخاطبان و مولد آن‌ها در وبلاگ‌نویسی

برخی از وبلاگ نویسان افرادی عجیب و غریبند و برخی دیگر با خوشحالی خاصی و علاقه باور نکردنی نسبت مسائل مورد علاقه خود در فضای وب با هر کسی وارد بحث می شوند و اما برخی دیگر از وبلاگ نویسان گوشه گیر و کمی بیش از حد کم ارتباط با مخاطبین خود هستند .

شرح قصه با مخاطبان وبلاگ، کمی هم پشتیبانی از آنهاست. در دنیای وب، وبلاگ نویس نیاز دارد تا تعریف درستی از زمینه های مورد علاقه و کار با مخاطبان خود بر اساس اطمینان و در ارتباط ماندن و آگاهی از پاسخ ها به مخاطبان را داشته باشد . برای ارتباط با مخاطب چند حالت برای وبلاگ نویس وجود دارد که در زیر به چند مورد آن اشاره می کنیم .

وبلاگ همه چیز و در همه جا
حرکت وبلاگ نویس در کنار مخاطبش باید خاموش باشد . وبلاگ بدون آنکه شما بخواهید به همه جا سر می کشد. بعضی از نویسندگان برای دریافت ذهنیت خود توسط مخاطب و جذب خواننده متخصص بسیار تلاش می کنند و بر روی سایت خودسخت کار می کنند آنها لزومی برداشتن مخاطب عام ندارند و دریافت مطالب را توسط خواننده هر چند کم تعداد به مخاطب عام ترجیح می دهند و از همه مهمتر اینکه خواننده خاص در طرح هر موضوع جدید یک صاحب نظر است و این بسیار به نویسنده وبلاگ کمک می کند.

درک تدریجی مخاطب
در اکثر وبلاگ ها یک چیز مشترک وجود دارد حتی در وبلاگ های آی تی یا مذهبی و … و آن شروع اولیه و نیاز به خوانده شدن مطالب است.

باید دانست که مخاطب را به راحتی می توان از دست داد یا برعکس مخاطب را به راحتی به دست آورد ، گمان نمی کنم امروزه به دست آوردن مخاطب کار راحتی باشد ، مگر اینکه خواننده نسبت به موضوعات شما کاملا متعهد باشد.

وبلاگ ” بدون نظر”
علاقه به مخاطب را نمی توان در یک کلمه تفسیر کرد. چرا که اگر در دنیای واقعی سلایق به علت بسیاری از مسائل محدود باشد اما در فضای وب سلیقه ها نا محدودند و باید علاوه بر مدیریت موضوع و شناخت آن سلایق مخاطب را هم در نظر گرفت.

نا امیدی کاربران و مشتاق شدن آنها برای وبلاگ نویس یک نقطه حیاتی است و و او باید بداند که مخاطب دلسرد شده به سادگی بر نمی گردد .

عوامل مشترک دیگری نیز وجود دارد که مخاطب را به حاشیه براند و عکس این موضوع هم نسبت به مشارکت مخاطب اتفاق می افتد. شما ممکن است بخواهید شخصی مقتدر در دنیای وب باشید اما باید دانست برای این اقتدار نیاز به ورود به دنیای شناخت هست.

در این نقطه شما نیاز به بازخورد دارید . انتقادات و پیشنهادات مخاطبان با ارزشترین شکل رسانه ای بازخورد نظرات است این اطلاعات مانند یک نقشه عمل می کند عدم دستیابی به بازخورد مثبت یعنی عدم علاقه به نیاز مخاطب.

شرح قصه با مخاطبان خود
سریعترین و بهترین راه برای گرفتن بازخورد واقعی گرفتن مشاوره از مخاطبان است اینکه از آنها بپرسید و نظر سنجی کنید حتی یک نظر هم می تواند شما را به هدفتان در رویکرد نسبت به موضوع نزدیکتر کند .

مسائلی که باید دانست
نحوه استفاده از پاسخ های مخاطبان یک اصل ضروری برای وبلاگ نویس است . آیا مخاطب اطلاعات بیشتری در برخی موارد از شما می خواهد آیا مخاطب منظم تر است یا شما ( دنبال کردن موضوعات پیوسته ، رویکرد ثابت ، نوشته های تخصصی ) آیا مخاطب نیاز دارد که در بخشی از سایت شما تولید محتوا کند .

آزمایش
یکی از ویژگی های بازخورد در مسائل درونی پژوهش و آزمایش است آن هم اساسا از نوع تحقیقات مانند بهینه سازی موتورهای جستجو که بهترین شیوه تعامل با مخاطب گرفتن بازخورد از پیشنهادات و انتقادات مخاطب می باشد اگر شما نتوانید متوجه این رویکرد شوید هرگز نمی توانید تعامل درستی با مخاطب خود داشته باشید.
انتهای پیام/.

علی اسماعیل‌زاده، وبلاگ بهترین ارتباط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول