اشتباه گوگل در تایید یک آگهی کلاهبرداری

مجازیست–یک کاربر شبکه اجتماعی ردیت هنگام جستجو در گوگل برای «موجودی کارت هدیه تارگت» در موبایل متوجه شد نخستین نتیجه این روند یک آگهی با عنوان «موجودی کارت هدیه را کنترل کنید-تارگت». البته این سایت به تارگت تعلق ندارد و در حقیقت یک وب سایت به نام bristolhirevan است. در توضیحات این تبلیغ آمده است وب سایت مذکور به کاربر کمک می کند موجودی کارت هدیه خود را به سرعت دریابد.
هرچند نام این وب سایت چندان متقاعد کننده نیست، ظاهر آن بسیار شبیه صفحه تارگت است. اما در صفحه اصلی تارگت از کاربر می خواهد برای بررسی موجودی کارت هدیه اش ثبت نام کند اما در وب سایت جعلی چنین درخواستی از کاربر نمی شود.
علاوه بر آن نکته عجیب دیگر در وب سایت لینکURL آن است که دامنه bristolhirevan را دارد و هر پیوند در صفحه برخلاف ادعای وب سایت درباره آگهی هفتگی یا ثبت هدیه به صفحه اصلی تارگت منتهی می شود.
به نظر می رسد در این اواخر کلاهبرداری های مربوط به کارت هدیه در حال افزایش است. سال گذشته کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) اعلام کرد قربانیان کلاهبرداری از کارت هدیه در کل ۱۴۸ میلیون دلار در ۹ ماهه نخست ۲۰۲۱ خسارت دیده اند که این رقم بیشتر از سال ۲۰۲۰ است.
طبق گزارش کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، کلاهبرداری های مربوط به کارت هدیه بیشتر اوقات با تلفن رخ می دهد و کلاهبرداران ادعا می کنند کارمند شرکتی مانند گوگل یا آمازون هستند و از قربانی می خواهند پرداختی به شکل کارت هدیه انجام دهد. اما سایت های جعلی کنترل موجود کارت هدیه به آسانی در فضای آنلاین و حتی به عنوان تبلیغ در گوگل مخفی می شوند.
/مهر  به نقل از ورج/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول