بیانیه ۸۰ نهاد بین‌المللی علیه یوتیوب به دلیل انتشار اطلاعات نادرست

مجازیست–گروهی متشکل از ۸۰ سازمان فعال در زمینه حقیقت‌سنجی در سراسر جهان با انتشار بیانیه‌ای یوتیوب را به عنوان پلتفرمی مسئول انتشار اطلاعات نادرست معرفی کردند.

این نهادها قصد دارند این پلتفرم را تحت فشار قرار دهند تا علیه اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا که با گذشت دو سال از زمان همه‌گیری همچنان روی این پلتفرم منتشر می‌شود، اقدام کند.

آن‌ها در بیانیه خود درباره اطلاعات نادرست یوتیوب نوشتند:

ما به عنوان یک شبکه بین‌المللی از سازمان‌های حقیقت‌سنجی، نحوه انتشار اطلاعات غلط و دروغ را به صورت آنلاین رصد می‌کنیم و طبق بررسی‌های روزانه خود متوجه شده‌ایم که یوتیوب یکی از راه‌های اصلی انتشار اطلاعات نادرست در سراسر جهان است و این امر به یک نگرانی مهم در میان جامعه جهانی حقیقت‌سنجی تبدیل شده است.

اعضای این گروه که از سازمان‌های سراسر جهان تشکیل شده، خاطرنشان می‌کنند که اطلاعات نادرست مرتبط با سلامتی از مدت‌ها قبل در این پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو مشاهده شده است. از جمله محتواهایی که بیماران سرطانی را تشویق می‌کند تا با درمان‌های غیرعلمی با بیماری خود مبارزه کنند.

در ادامه بیانیه آن‌ها آمده است:

در سال گذشته، شاهد رشد و همکاری گروه‌های توطئه چینی در سراسر جهان بوده‌ایم، از جمله یک جنبش بین‌المللی که از آلمان آغاز شد، به اسپانیا رسید و سپس در آمریکای لاتین گسترش پیدا کرد و تمام آن‌ها در یوتیوب اتفاق افتاده است.

در همین حال، میلیون‌ها کاربر دیگر ویدیویی‌هایی را به زبان یونانی و عربی تماشا می‌کردند که آن‌ها را به تحریم واکسیناسیون تشویق یا استفاده از درمان‌های ساختگی را برای ویروس کرونا توصیه می‌کردند.

راه‌حل ارائه شده برای یوتیوب

در این بیانیه به خطرات خاص انتشار اطلاعات نادرست در ویدیوهای غیر انگلیسی زبان تاکید شده است. به همین منظور، این گروه‌های پیشنهاد می‌کنند تا یوتیوب برای مقابله با اطلاعات نادرست منتشر شده با زبان‌هایی غیر از انگلیسی «داده‌های خاص مربوط به کشور و زبان و همچنین سرویس‌های ترجمه‌ای با پشتیبانی از تمام زبان‌ها ارائه کنند.»

آن‌ها همچنین از یوتیوب می‌خواهند که تلاش‌های خود برای از بین بردن اطلاعات نادرست و ارائه محتوا فوری روی پلتفرم را افزایش دهد.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول