آمار تعداد وب‌سایت‌های اینترنتی از سال ۱۹۹۱ تاکنون

مجازیست–به نظر شما تعداد کل وب سایت های موجود در جهان اینترنت چقدر است، یعنی تعداد تمام وب سایت هایی که از سال ۱۹۹۱ تاکنون در جهان ساخته شده و فعال هستند به چه عددی رسیده‌اند؟ یک میلیون؟ ده میلیون؟ ۱۰۰ میلیون؟ یک میلیارد؟

واقعا فکر می‌کنید که تعداد وبسایت های فعال در اینترنت به بیش از یک میلیارد عدد رسیده است؟ با این حساب یعنی به ازای هر هفت و نیم نفر در جهان یک وبسایت در اینترنت وجود دارد؟ خب حدس شما تا حدودی درست است.

اگر بخواهیم به خط زمانی ساخت و راه‌اندازی تمام وب سایت های موجود در اینترنت نگاه بیندازیم باید وارد داستان اینترنت شویم، داستانی که وضعیت اینترنت و وب سایت های آن را از روز اول تاکنون تعریف می‌کند.

پروژه شبکه جهانی وب یا اینترنت از سال ۱۹۹۱ لانچ شد، پروژه شبکه جهانی اینترنت توسط تیم برنرز لی به وجود آمد. او در سال ۱۹۸۹ یک وبگاه و شبکه داخلی برای سازمان پژوهش‌های هسته‌ای اروپا ایجاد کرد اما به مرور زمان همان ساختار را به طور عمومی و گسترده برای کل دنیا و شبکه جهانی وب به این ترتیب ادامه داد.

در سال ۱۹۹۱ شبکه جهانی وب با یک وب سایت راه اندازی شد، اتفاقی که باعث شد تا زندگی مردم در کل کره زمین تغییر کند. در سال ۱۹۹۲ تعداد کل وب سایت های اینترنت به ۱۰ عدد رسید، در سال ۱۹۹۳ این تعداد به ۱۳۰ وبسایت رسید و در سال ۱۹۹۴ بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ وب سایت در اینترنت موجود بود، در همین سال بود که یاهو ایجاد شد.

نسخه اولیه سایت یاهو

این روند رو به رشد تا سال ۲۰۰۰ ادامه پیدا کرد و طی این سال‌ها وب سایت های گوگل، آمازون، نتفلیکس، یاندکس و پی‌پال هم بر روی شبکه وب قرار گرفتند. در سال ۲۰۰۰ تعداد کل وب سایت های موجود در اینترنت به بیش از ۱۷ میلیون رسید و بیش از ۴۱۳ میلیون نفر در کل جهان از اینترنت استفاده می‌کردند.

داستان اینترنت به همین شکل ادامه پیدا کرد، تا سال ۲۰۰۵ بیش از ۶۴ میلیون وب سایت در اینترنت موجود بود و سایت هایی مانند ویکی پدیا، وردپرس، لینکدین، فیس بوک، یوتیوب و ردیت هم ایجاد شدند. تا سال ۲۰۱۰ نزدیک به ۲۰۷ میلیون وب سایت در کل جهان وجود داشت و تعداد بیش از ۲ میلیارد نفر نیز از اینترنت استفاده می‌کردند.

نسخه اولیه سایت فیس بوک

این روند ادامه پیدا کرد تا همین حالا که بیش از یک میلیارد و ۹۱۱ میلیون وب سایت در اینترنت موجود است و تعداد بیش از ۵ میلیارد نفر در کل جهان از اینترنت استفاده می‌کنند و البته هر دو رقم به صورت لحظه‌ای در حال افزایش است.

/آی تی رسان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول