تشویق مردم به مطالعه با راه اندازی گروه های کتابخوانی در فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از خبر آنلاین، جاسم جادری در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در سال جاری، با اشاره به جایگاه رفیع کتاب، عنوان کرد: قرآن مجید معجزه جاویدان خاتم‌الانبیاء (ص) کتاب است و همین نکته بیانگر جایگاه والای کتاب است که همه نکات کلیدی زندگی در این کتاب مبارک ذکرشده است.

وی افزود: فرهنگ کتاب‌خوانی به‌طور شایسته‌ای در جامعه رواج نیافته و باید با ارائه راهکارهای مناسب نهضت کتاب‌خوانی را تقویت کنیم.

استاندار هرمزگان ضمن تأکید بر لزوم بهره‌گیری از فضای مجازی، بیان داشت: امروزه بیشتر وقت افراد در فضای مجازی سپری می‌شود و حجم زیادی از اطلاعات به‌سادگی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد که بعضی از این مطالب مفید و کاربردی اما بعضی دیگر کاملاً بی‌ارزش و بدون فایده است.

جادری تصریح کرد: هدف ما ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و درنهایت افزایش سطح آگاهی‌های مردم است که برای تحقق این مهم باید از تمامی ظرفیت‌های ممکن همچون فضای مجازی استفاده کرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان خواستار ارائه راهکارهای نو برای تشویق مردم به مطالعه و کتاب‌خوانی شد و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی گروه‌ها و کمپین‌های کتاب‌خوانی در فضای مجازی یکی از راه‌هایی است که می‌توان با کمک آن شهروندان را به کتاب‌خوانی تشویق کرد.

وی ادامه داد: برای اینکه مدیران بیش‌ازپیش به گسترش فرهنگ مطالعه اهتمام ورزند از ماه آینده در هر جلسه شورای اداری استان هرمزگان یکی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به معرفی یک کتاب می‌پردازد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول