مالزی دسترسی نوجوانان به اینترنت را محدود می کند

دولت جدید مالزی پس از انتشار گزارش هایی در خصوص اعتیاد جوانان و نوجوانان به اینترنت ،برنامه ای را در دست بررسی دارد تا در صورت تایید در دولت، دسترسی روزانه اینترنت برای نوجوانان در ساعات 6 صبح تا 12 ظهر را مسدود کند.
گفته می شود این برنامه ،مشابه اقدام کشورهای کره جنوبی و ژاپن برای جلوگیری از وابستگی بیش از حد نوجوانان به بازی ها و سرگرمی های اینترنتی است .
براساس گزارش معاون وزیر بهداشت مالزی در مجلس نمایندگان این کشور،دولت جدید همزمان با گسترش روزافزون بازی های اینترنتی و شبکه های اجتماعی برنامه محدودیت دسترسی به اینترنت را در دستور کار خود قرار داده است .
رسانه های مالزی پیشتر با انتشار گزارشی اعلام کردند بیشتر کاربران کمتر از 17 سال بین یک تا دو ساعت از وقت خود را در روز به بازیهای
اینترنتی اختصاص می دهند که این امر می تواند خطری برای آینده نوجوانان محسوب شود.
برخی از نمایندگان مجلس مالزی از معاون وزیر بهداشت خواستند تا اعتیاد نوجوانان به بازی ها و سرگرمی هایی اینترنتی و حضور غیر ضروری در شبکه های اجتماعی را به طور جدی مورد بررسی های علمی قرار دهد .
براساس گزارش وزارت بهداشت مالزی،34 درصد از کودکان و نوجوانان مالزیایی در سنین 13 تا 17 سال به استفاده از اینترنت اعتیاد دارند.
کمیسیون ارتباطات و چند رسانه ای مالزی نیز در گزارشی اعلام کرد که در سال گذشته 80 درصد از 24.1 میلیون کاربر مالزیایی از اینترنت صرفا برای حضور در شبکه های اجتماعی استفاده کرده اند.
براساس این بررسی، مالزیایی ها روزانه به طور متوسط 4 ساعت در فضای آنلاین هستند.
بازی های ویدئویی و کاربری شبکه های اجتماعی دو بخش اصلی فعالیت مالزیایی ها در فضا اینترنت است که به گفته مقام وزرات بهداشت مالزی این موضوع تاثیر منفی به ویژه بر روی شخصیت اجتماعی – علمی کودکان و نوجوانان دارد.
سازمان بهداشت جهانی در گزارش سال جاری خود تاکید کرد اعتیاد به بازی های ویدئویی و اینترنتی در زمره یکی از 11 بیماری های شناخته شده بین المللی روحی و روانی قرار دارد.
این سازمان بین المللی پیشتر اعتیاد به شبکه های اجتماعی را نیز در طبقه بندی اختلالات روانی قرار داده بود.
16.8 درصد از جمعیت 31 میلیون نفری مالزی را رده سنی 15 تا 24 سال تشکیل می دهند.

/ایرنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول