عدم نمایش نظرات توهین‌آمیز در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین پلت‌فرم‌های شبکه اجتماعی در جهان به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر با محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی کاربران مواجه شده است. این شبکه اجتماعی همچنین اخیراً قابلیت‌های جدیدی را به پلت‌فرم خود افزوده است تا استفاده از آن را برای کاربران تسهیل کند و آن‌ها بتوانند پست‌های موردنظر خود را بدون هیچ مشکلی با دوستان و مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.
حالا اینستاگرام قابلیت و ویژگی جدیدی را به منظور مقابله کاربران با توهین برخی دیگر از کاربران در فضای مجازی به پلت‌فرم خود اضافه کرده است که از فناوری نوین هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهره می‌برد و قادر است حساب‌های کاربری که به کامنت گذاشتن و نظر دادن در زیر پست‌های دیگران اقدام می‌کنند، محدود کند و در صورت تشخیص کلمات و سخنان غیرقابل قبول همچون ناسزا، دشنام و سخنان نادرست و توهین‌آمیز، کامنت‌های مربوطه را برای عموم نمایش ندهد.
این قابلیت که shadow ban نام دارد، تمامی نظرات توهین‌آمیز را سانسور و فیلتر می‌کند و تنها برای کاربری که خود آن نظرات را نوشته است، قابل نمایش خواهد بود و دیگران قادر نخواهند بود آنها را مشاهده کنند.
همانطور که پیش‌تر کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیش بینی کرده بودند، به نظر می‌رسد که فناوری هوش مصنوعی ( Artificial inteligence) کمک بسزایی در بهبود عملکرد شبکه‌های اجتماعی و افزایش رضایت کاربران از آنها خواهد کرد.

/ایسنا به نقل از phonearena /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول