ارائه تبلیغات در واتس‌اپ منتفی شد

مدیران فیس‌بوک تصمیم گرفته‌اند از فشار این شرکت به‌عنوان صاحب‌امتیاز پیام‌رسان واتس‌اپ به‌منظور افزایش میزان تبلیغات بکاهند و تمرکز نحوه و میزان تبلیغات را بر عهده مدیران این پیام‌رسان پرطرفدار بگذارند.

این تصمیم در حالی از سوی مقام‌های ارشد شرکت فیس‌بوک اتخاذ می‌شود که آن‌ها در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بودند فیس‌بوک می‌خواهد سیاست تبلیغاتی خود در واتس‌اپ را تغییر داده و تبلیغات را به شکل استوری اینستاگرام در قسمت استاتوس (Status) این پیام‌رسان قرار دهد. پیش‌تر نیز فیس‌بوک برخی از ویژگی‌های واتس‌اپ همانند team’s work code را از این پیام‌رسان حذف کرده بود.

تعدادی از بنیان‌گذاران فیس‌بوک مقاومت بسیار شدیدی در برابر تبلیغات در واتس‌اپ دارند و حتی آن را «توهین به هوش کاربران» و «کاهش‌دهنده خلاقیت در کاربران» می‌دانند. فیس‌بوک دلیل دیگر حمایت نکردن از تبلیغات واتس‌اپ را کاهش ضریب امنیتی کاربران در این پیام‌رسان عنوان می‌کند.

مدیران سابق واتس‌اپ تاکنون بارها فیس‌بوک را متهم به اعمال فشار بیش‌ازاندازه برای اجرای سیاست‌های این شبکه اجتماعی در واتس‌اپ کرده‌اند. این اتهام‌ها حتی تا جایی مطرح‌شده بود که تعداد زیادی از کاربران واتس‌اپ خواستار حذف کلی فیس‌بوک شده بودند.

البته هنوز جزئیات کامل سیاست‌های جدید تبلیغاتی فیس‌بوک در واتس‌اپ مشخص نیست و احتمال دارد این شرکت به‌جای کاهش میزان تبلیغات در واتس‌اپ، تنها نحوه آن را تغییر دهد. هم‌اکنون در تعداد زیادی از کشورها واتس‌اپ پرطرفدارترین یا یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های اجتماعی است و هرگونه تغییری که موردپسند کاربران قرار نگیرد می‌تواند باعث میلیون‌ها دلار خسارت به واتس‌اپ شود.

از همین رو واتس‌اپ می‌کشد تا با اضافه کردن برخی از ویژگی‌های جدید که دارای جذابیت برای کاربران است از کاهش میزان درآمدزایی خود جلوگیری کند. کارشناسان فناوری معتقدند: هر نوع تغییری در واتس‌اپ باید با رعایت تمامی اصول امنیتی صورت گیرد زیرا این پیام‌رسان قراردادهای بزرگی را با تعدادی از بانک‌های مطرح امضا و خدمات مالی را ارائه می‌دهد.

 

/آنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول