اخبار و اطلاعات جعلی در توییتر مشخص می‌شوند

توییتر در حال تست و ارزیابی قابلیت جدیدی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا توییت‌های حاوی مطالب جعلی و دروغ یا اطلاعات نادرست منتشرشده از سوی سیاست‌مداران یا دیگر چهره‌های مطرح را با لیبل‌های نارنجی یا قرمز مشخص کنند.

توییت‌های حاوی اخبار و اطلاعات جعلی به رنگ‌های نارنجی یا قرمز درخواهند آمد و اطلاعات درست توسط چک‌کنندگان حقیقت (Fact-checkers)، روزنامه‌نگاران و دیگر کاربران منتشر خواهد شد. توییتر در تلاش است تا بتواند این طرح را در پنجم ماه مارس رونمایی و به پلت‌فرم خود اضافه کند.

در حال حاضر، این پروژه در مراحل آغازین توسعه خود قرار دارد اما سخنگوی توییتر در این رابطه گفت اطلاعات نادرست، یک مساله بسیار مهم و حیاتی است و سیستم برچسب‌گذاری یکی از روش‌هایی است که برای مقابله با آن و با توجه به بازخوردهای کاربران در نظر گرفته است.

توییتر روش‌های مختلفی را در این زمینه در دست آزمایش و بررسی دارد. در اوایل ماه جاری میلادی، توییتر اعلام کرد که در تاریخ پنجم مارس از سیاست جدید «رسانه‌های دستکاری‌شده‌» خود رونمایی خواهد کرد. این سیاست، ممنوعیتی را بر انتشار تصاویر، ویدئوها و محتویات جعلی در این پلت‌فرم که با هدف فریب منتشر می‌شوند، اعمال می‌کند.

 

/دنیای اقتصاد/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول